کرملین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواهان روابط “سازنده” با رهبر جدید آلمان است

کرملین: ولادیمیر پوتین خواهان روابط سازنده با رهبر جدید آلمان است

ولادیمیر پوتین تلگراف تبریکی برای اولاف شولز ارسال کرد.

مسکو:

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهان روابط “سازنده” با اولاف شولز، رهبر جدید آلمان است و به تداوم روابط بین دو کشور امیدوار است.

کرملین گفت: “ما روی تداوم حساب می کنیم، روی این واقعیت که روابط سازنده بین رئیس جمهور و صدراعظم جدید توسعه خواهد یافت، و طرف آلمانی به این درک ادامه خواهد داد که هیچ جایگزینی برای گفتگو برای حل و فصل دشوارترین اختلافات وجود ندارد.” سخنگوی دیمیتری پسکوف به خبرنگاران گفت.

او گفت که پوتین یک تلگرام تبریک به شولز ارسال خواهد کرد.

اوایل چهارشنبه، پارلمان آلمان شولتز را به عنوان صدراعظم انتخاب کرد و صفحه ۱۶ ساله با آنگلا مرکل در راس راس را برگرداند زیرا ائتلاف جدید به رهبری چپ میانه چرخ اقتصاد برتر اروپا را در دست می گیرد.

دولت آینده متعهد شده است که پس از عمل گرایی تجاری-محور در سال های مرکل، موضع سخت تری با کشورهای مستبدی مانند روسیه اتخاذ کند.

مرکل و پوتین که به زبان‌های یکدیگر صحبت می‌کنند، علی‌رغم اختلافات تلخشان، در طول سال‌هایی که رهبر آلمانی برکنار شده بود، توانستند به گفتگو ادامه دهند.

مرکل از طرفداران گفتگوهای مستقیم با پوتین بود و موضع دوسوگرایانه او در قبال روسیه نیز اغلب شرکای خود را به ویژه در اروپای شرقی از خود دور می کرد.

او آنها را به ویژه با خط لوله گازی جنجالی نورد استریم 2 که قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند، خشمگین کرد، که چندین کشور اروپای شرقی معتقدند که مسکو را به هزینه آنها جسور می کند.

آلمان حدود 40 درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کند و قرار است حتی بیشتر از آن از طریق نورد استریم 2 دریافت کند، پروژه‌ای که نگرانی‌های آمریکا را برانگیخته، اروپا را تقسیم کرده و اوکراین متحد اتحادیه اروپا را خشمگین کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)