کایل ریتن هاوس نوجوان آمریکایی که در جریان اعتراضات سال گذشته دو مرد را به ضرب گلوله کشت، از همه اتهامات تبرئه شد.

نوجوان آمریکایی که در جریان اعتراضات سال گذشته به 2 مرد شلیک کرد، از همه اتهامات تبرئه شد

کایل ریتنهاوس که مدعی بود در دفاع از خود عمل کرده است، هنگام خواندن حکم به گریه افتاد و لرزید.

کنوشا، ایالات متحده:

کایل ریتنهاوس، نوجوان آمریکایی که سال گذشته در جریان تظاهرات و شورش‌ها علیه خشونت پلیس در ویسکانسین دو مرد را به ضرب گلوله کشت، روز جمعه پس از یک محاکمه پرمخاطب و تفرقه‌انگیز سیاسی از همه اتهامات تبرئه شد.

هیئت منصفه ریتن هاوس 18 ساله را در قتل عمدی و بی احتیاطی و سایر اتهامات ناشی از تیراندازی هایی که در آگوست 2020 در کنوشا، ویسکانسین رخ داد، بی گناه تشخیص داد.

ریتنهاوس که مدعی بود برای دفاع از خود عمل کرده است، هنگام خواندن حکم هق هق می‌کرد و می‌لرزید، روی صندلی خود فرو می‌رفت و وکیلش را قبل از خروج از دادگاه در آغوش می‌گرفت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از صدور حکم در محاکمه‌ای که از نزدیک دیده می‌شد، نسبت به خشونت هشدار داد و خواستار آرامش شد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که حکم در مورد کنوشا باعث می‌شود بسیاری از آمریکایی‌ها، از جمله خود من، احساس خشم و نگرانی کنند، ما باید بپذیریم که هیئت منصفه صحبت کرده است». من از همه می خواهم که نظرات خود را به صورت مسالمت آمیز و مطابق با حاکمیت قانون بیان کنند.»

پس از صدور حکم، هواداران Rittenhouse در خارج از ساختمان دادگاه کنوشا تشویق و کف زدن پراکنده ای داشتند.

چند تن از مخالفان با زدن طبل و شعار “مجرم، گناهکار، کل نظام گناهکار است” راهپیمایی کردند.

ریتنهاوس در طول محاکمه دو هفته ای شهادت داد که پس از حمله به دو مرد با تفنگ نیمه اتوماتیک AR-15 خود به ضرب گلوله دو مرد را کشت و دیگری را زخمی کرد.

دادستان ادعای دفاع از خود را رد کرد و گفت این ریتن هاوس 17 ساله در آن زمان بود که وقایع را در یک شب ناآرامی در کنوشا “تحریک” کرد.

– توجه ملی –

Rittenhouse با پنج اتهام روبرو شد – یک فقره قتل عمدی، یک مورد قتل عمدی، یک مورد تلاش برای قتل عمدی و دو مورد به خطر انداختن امنیت بی‌احتیاطی.

جدی ترین اتهام – قتل عمد – به حبس ابد محکوم شد.

هیئت منصفه در مجموع به مدت 26 ساعت در چهار روز قبل از صدور رأی متفق القول مبنی بر بی گناهی در همه موارد، بحث و گفتگو کرد.

این پرونده توجه ملی را به خود جلب کرد زیرا ناشی از تظاهرات «جان سیاهان مهم است» بود که سال گذشته کشور را فرا گرفت و ترکیبی بحث برانگیز از اسلحه، تنش های نژادی و هوشیاری را به نمایش گذاشت.

ناآرامی‌های مدنی در کنوشا، شهری 100000 نفری در سواحل دریاچه میشیگان، در آگوست 2020 پس از اینکه یک پلیس سفیدپوست در حین دستگیری یک مرد سیاه‌پوست به نام جیکوب بلیک را چندین بار به پشت شلیک کرد و او را فلج کرد، آغاز شد.

در محافل جناح راست و طرفدار اسلحه، ریتن هاوس، که ادعا می کرد برای محافظت از تجارت در برابر غارتگران و عمل به عنوان یک پزشک به کنوشا رفته است، به عنوان یک شخصیت قهرمان مورد تحسین قرار گرفت.

دادستان ها گفتند که ریتن هاوس – که در ایالت همسایه ایلینویز زندگی می کرد – به عنوان یک “پلیس جوان” که خود منصوب شده بود به کنوشا آمده بود و “یک سری تصمیمات بی پروا” گرفت.

دادستان توماس بینگر گفت: “هیچ کس او را جانشین نکرد.”

– “نقص عدالت” –

شانون واتس، بنیانگذار گروه کنترل اسلحه Moms Demand Action، از جمله کسانی بود که این یافته بی گناه را محکوم کرد.

واتس می‌گوید: «اینکه یک نوجوان می‌تواند از خطوط ایالتی برای تظاهراتی که هیچ ارتباطی با آن ندارد، عبور کند؛ به سه نفر تیراندازی کند، دو نفر را بکشد؛ و با هیچ عواقب جنایی روبرو نشود، یک تخلف قضایی و یک کیفرخواست علیه سیستم عدالت کیفری ما است».

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، دموکرات، گفت که این حکم “پیامی وحشتناک به این کشور ارسال می کند.” او گفت: «این که این موضوع را نقض عدالت بدانیم، دست کم گرفتن است.

NAACP، گروه حقوق مدنی آفریقایی-آمریکایی، گفت که این حکم “حقوقی است و در اجرای عدالت از جانب کسانی که جان خود را از دست داده اند” شکست خورده است.

گوئن مور، نماینده دموکرات ویسکانسین در توییتی نوشت: «سیستمی که قتل هوشیارانه را مشروعیت می بخشد، عمیقا شکسته شده است.

– “آرامش بمان” –

قانونگذاران جمهوری خواه از این حکم بی گناه استقبال کردند.

ران جانسون، سناتور ویسکانسین گفت: «عدالت اجرا شده است. “امیدوارم همه بتوانند حکم را بپذیرند، آرام بمانند و بگذارند جامعه کنوشا بهبود یابد و بازسازی شود.”

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، در بیانیه‌ای که در حساب توییتری لیز هرینگتون، سخنگوی ارشد خود منتشر کرد، گفت: “به کایل ریتن‌هاوس به خاطر بی‌گناه شدن او از همه اتهامات تبریک می‌گویم. اگر این دفاع شخصی نیست، هیچ چیز نیست!

تونی اورز، فرماندار ایالت ویسکانسین، 500 نفر از اعضای گارد ملی ایالت را در صورت بروز مشکل در حالت آماده باش قرار داده است.

بایدن در بیانیه خود گفت که با اورز صحبت کرده و در صورت نیاز برای تضمین امنیت عمومی پیشنهاد کمک کرده است.

برایانا نلسون، 37 ساله، یکی از اعضای یک گروه مدافع که برای کاهش تنش‌ها تلاش می‌کند، در خارج از دادگاه به خبرگزاری فرانسه گفت که از این حکم ناامید شده است اما تعجب نکرده است.

نلسون گفت: «این زمان برای اتحاد در جامعه است. “این یک لحظه آموزشی برای هر دو طرف است. ما مجبور نیستیم به توافق برسیم، اما باید با هم در صلح و آرامش زندگی کنیم.”

مارک ریچاردز، وکیل ریتنهاوس، پس از صدور حکم با خبرنگاران گفت که معتقد است موکلش پشیمان است.

ریچاردز گفت: «او در حال مشاوره برای PTSD است. «شب ها نمی خوابد.

ریچاردز افزود: «من شخصاً از افرادی که AR-15 را در اطراف خود حمل می‌کنند، خوشم نمی‌آید، اما داشتن آن سلاح گرم قانونی بود.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)