کانتاس ونسا هادسون را به عنوان اولین مدیر عامل زن معرفی کرد

کانتاس ونسا هادسون را به عنوان اولین مدیر عامل زن معرفی کرد

ونسا هادسون نزدیک به سه دهه در رده های اجرایی کانتاس بوده است.

سیدنی، استرالیا:

شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس روز سه شنبه ونسا هادسون کهنه کار شرکت را به عنوان اولین مدیر اجرایی زن خود معرفی کرد و جایگزین آلن جویس ایرلندی-استرالیایی کم هزینه شد.

کانتاس که اواخر سال گذشته پس از متحمل شدن زیان‌های بزرگ در جریان همه‌گیری کووید-19 به سود خود بازگشت، گفت که هادسون پس از 15 سال بازنشستگی جویس در ماه نوامبر، مدیر اجرایی و مدیر عامل خواهد شد.

این گروه هواپیمایی اعلام کرد که هادسون که نزدیک به سه دهه در رده های اجرایی کانتاس بوده است، تا آن زمان به عنوان مدیر ارشد مالی در سمت خود باقی خواهد ماند.

هادسون در یک کنفرانس خبری گفت: «من 28 سال برای کانتاس کار کرده‌ام و آن هیجان روز اولی که با قدم زدن در کانتاس احساس کردم، امروز هم احساس می‌کنم.

او افزود: “ما در یک موقعیت فوق العاده قوی هستیم. ما چیزهای زیادی را در خط لوله داریم. این بدان معنا نیست که سه سال گذشته چالش برانگیز نبوده است – آنها چنین بوده اند.”

او گفت: “مطمئنم چالش های زیادی در پیش خواهد بود.”، او تاکید کرد که مراقبت از مشتریان “کاملاً در مرکز همه چیز است”.

هادسون گفت که به عنوان یک زن “بسیار مفتخر” است که هم در مورد ارتقای خود در کانتاس و هم در مورد “برخی از زنان شگفت انگیز دیگری که سازمان های بسیار بزرگی را در سراسر استرالیا و در سراسر جهان اداره می کنند” فکر می کند.

“سقوط کانتاس”

جویس که پیش از این انتظار می رفت در مقطعی از سال جاری کانتاس را ترک کند، جانشین خود را به عنوان یک “مجری برجسته” تحسین کرد.

او در کنفرانس خبری گفت: «مدیرعامل زن در صنعت هوانوردی در سراسر جهان زیاد نیست.

و این یک افتخار برای این کشور است که یک مرد همجنسگرا ایرلندی 15 سال پیش به عنوان مدیرعامل شرکت منصوب شد. و اکنون ما اولین زن را داریم.

جویس گفت که به درخواست هیئت مدیره برای مقابله با بیماری همه گیر، زمان خود را به عنوان مدیر اجرایی تمدید کرده است. اگر کووید نبود، چند سال پیش بازنشسته می‌شدم.»

کانتاس در نیمه دوم سال 2022، پس از انباشته شدن 7 میلیارد دلار زیان در سه سال گذشته، که تحت تأثیر همه‌گیری کاهش یافته بود، سودی معادل 1.43 میلیارد دلار استرالیا (974 میلیون دلار) قبل از مالیات ثبت کرد.

با این حال، در زمان جویس، کانتاس به شدت از سوی رهبران اتحادیه به دلیل اخراج یا کنار گذاشتن هزاران کارمند برای جلوگیری از هزینه ها در اوج شیوع بیماری مورد انتقاد قرار گرفت.

اتحادیه کارگران حمل و نقل در بیانیه ای اعلام کرد: پس از 15 سال سقوط کانتاس تحت مدیریت آلن جویس، یک مدیر عامل جدید این فرصت را دارد که به مردم سختکوشی که روح استرالیا را ساخته اند خدمت کند.

کارگران فعلی و اخراج شده غیرقانونی شایسته مدیریت شجاعانه هستند تا کانتاس را به سمت و سوی جدیدی سوق دهد.»

این شرکت هواپیمایی همچنین مشتریان پس از تعطیلی را با کرایه های بسیار بالا خشمگین کرده است.

“رابطه سازنده”

کانتاس می‌گوید تجدید ساختار، که تقریباً یک میلیارد دلار استرالیا صرفه‌جویی کرد، برای بازگشت مالی شرکت پس از قرنطینه بسیار مهم بود.

هادسون گفت که مشتاقانه منتظر دیدار با اتحادیه ها و “توسعه روابط سازنده” است.

او اضافه کرد که کانتاس در تشخیص “تجربه مشتری در آن جایی که ما می‌خواستیم نبود” در طول این همه‌گیری پیشرو بود.

او گفت، اما این شرکت هواپیمایی سرمایه گذاری زیادی برای بهبود عملکرد خود انجام داده بود “و به جایی که قبل از کووید بودیم بازگشته است.”

ریچارد گویدر، رئیس کانتاس، گفت که این شرکت هواپیمایی “بسیار خوب” با استراتژی روشن، ترازنامه قوی و سودآوری رکورددار است.

سهام کانتاس در معاملات اواسط بعد از ظهر 2.4 درصد کاهش یافت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)