کانال مصری برای مقابله با کلئوپاترا سیاه نتفلیکس با سریال های رقیب

سریال‌های نتفلیکس کلئوپاترای سیاه را نشان می‌دهد، کانال مصری با خشم دوباره پخش می‌شود

کلئوپاترا توسط بازیگر بریتانیایی ادل جیمز در سریال نتفلیکس به تصویر کشیده شده است.

جنجال بر سر فیلم مستند جدید نتفلیکس درباره کلئوپاترا، ملکه مهیب مصر، از مرگ خودداری می کند. مصر با به تصویر کشیدن کلئوپاترا به عنوان یک زن سیاهپوست که توسط بازیگر بریتانیایی ادل جیمز بر روی صفحه نمایش به تصویر کشیده شده است، متعجب شده است. پس از انتشار تریلر این سریال در ماه گذشته، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر بیانیه ای طولانی منتشر کرد و تاکید کرد که “ملکه کلئوپاترا پوست روشن و ویژگی های هلنیستی (یونانی) داشت”. و اکنون، یک کانال تلویزیونی دولتی در مصر تصمیم گرفته است تا سریال های سطح بالای خود را برای رقابت با آن بسازد.

شبکه الوثقیه – یکی از زیرمجموعه‌های سرویس‌های رسانه‌ای متحد وابسته به دولت مصر – گفت که مستند آن براساس “بیشترین سطوح” تحقیق و دقت خواهد بود. تنوع.

ملکه کلئوپاترا به تهیه کنندگی و گویندگی جادا پینکت اسمیت از 10 می در نتفلیکس شروع به پخش کرد.

بحث پیرامون سریال نتفلیکس از ماهیت بحث برانگیز هویت نژادی کلئوپاترا سرچشمه می گیرد. مصری‌ها می‌گویند این سرویس استریم، ملکه باستانی را به روایتی با حمایت غرب می‌کشاند – در مورد بازنمایی سیاه‌پوستان در هالیوود – که در آن هیچ جایگاه واقعی ندارد.

دولت مصر «تندیس‌های ملکه کلئوپاترا تأیید می‌کند که او دارای ویژگی‌های هلنیستی (یونانی) بود که با پوست روشن، بینی کشیده و لب‌های نازک مشخص می‌شد. در توییتر گفت در 30 آوریل.

تهیه کنندگان این سریال می گویند از آنجایی که هیچ مدرک روشنی مبنی بر اینکه شجره نامه او وجود ندارد، زمینه را برای احتمال اینکه مادرش از پیشینه دیگری بوده باشد، باقی می گذارد.

“ما اغلب نمی‌توانیم داستان‌هایی درباره ملکه‌های سیاه ببینیم یا بشنویم، و این برای من و همچنین برای دخترم بسیار مهم بود، و فقط برای جامعه من که بتواند آن داستان‌ها را بداند زیرا تعداد زیادی از آنها وجود دارد. “جادا پینکت اسمیت، که تهیه کننده “کوئینز آفریقا” نیز بود، در مقاله ای که توسط نتفلیکس حمایت مالی شد، درباره این سریال گفت.

مجله نیویورک تایمز او گفت که کلئوپاترا از نسلی از پادشاهان یونانی مقدونی است که از 323 قبل از میلاد تا 30 قبل از میلاد بر مصر حکومت می کردند، زمانی که این کشور به رم ضمیمه شد.

او در سال 69 قبل از میلاد در شهر اسکندریه مصر به دنیا آمد و در سال 51 قبل از میلاد جانشین پدرش بطلمیوس دوازدهم شد و تا زمان مرگش در 30 قبل از میلاد سلطنت کرد.

بازیگران مختلفی در طول سال‌ها در فیلم‌های هالیوودی مختلف کلئوپاترا را به تصویر کشیده‌اند – از الیزابت تیلور که در سال 1963 نقش او را بازی کرد تا آنجلینا جولی، لیدی گاگا و گال گدوت.