کانادا تفنگ های تک تیرانداز و رادیو در بسته کمکی جدید 28 میلیون دلاری به اوکراین ارسال می کند

کانادا تفنگ های تک تیرانداز و رادیو در بسته کمکی جدید 28 میلیون دلاری به اوکراین ارسال می کند

کانادا از آغاز جنگ در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کمک نظامی کرده است.

دولت کانادا روز جمعه 39 میلیون دلار کانادا (28.9 میلیون دلار) کمک نظامی جدید به اوکراین را اعلام کرد که شامل 40 تفنگ تک تیرانداز، 16 دستگاه رادیویی و کمک مالی به صندوق ناتو برای کمک به کیف در جنگش علیه روسیه می شود.

آخرین دور کمک های کانادا که شامل مهمات برای تفنگ ها نیز می شود، توسط آنیتا آناند، وزیر دفاع در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، جایی که مقامات دفاعی ناتو برای بحث درباره تدارکات نظامی جدید برای اوکراین نشستی برگزار می کنند، اعلام شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع کانادا، تفنگ ها و مهمات از شرکت Prairie Gun Works مستقر در کانادا و رادیوها از L3Harris Technologies تهیه خواهند شد.

کمک به صندوق ناتو در حدود 34.6 میلیون دلار کانادا به تامین سوخت و سایر دارایی های اوکراین کمک خواهد کرد.

آناند گفت: “کمک های مالی و حمایتی که امروز توسط کانادا اعلام شد، به اطمینان حاصل می کند که اوکراین آنچه را که برای دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود به آن نیاز دارد، دارد.”

کانادا یکی از سرسخت ترین حامیان کیف است و از زمان شروع تهاجم روسیه در سال گذشته، میلیاردها دلار کمک، از جمله بیش از یک میلیارد دلار کانادا کمک نظامی، متعهد شده است.

روسیه اقدامات خود در اوکراین را “عملیات نظامی ویژه” برای مبارزه با آنچه که به عنوان یک تهدید امنیتی توصیف می کند، می خواند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)