کانادا تعهد «غرامت تاریخی» به کودکان بومی می دهد – RT World News

دولت کانادا 31 میلیارد دلار را برای غرامت به کودکان بومی که در معرض تبعیض قرار گرفته‌اند و برای پوشش هزینه‌های اصلاح بلندمدت سیستم رفاهی ملل اول اختصاص داده است.

بی عدالتی های تاریخی مستلزم غرامت تاریخی است،پتی هاجدو وزیر خدمات بومی در بیانیه ای گفت.

بین سال‌های 1874 و 1996 حداقل 150000 کودک بومی از خانواده‌هایشان گرفته شدند و به مدارس مسکونی با بودجه دولتی فرستاده شدند، جایی که بسیاری از آنها از سوء تغذیه رنج می‌بردند و در معرض انواع مختلف آزار قرار گرفتند. این سیستم اغلب به عنوان “نسل کشی فرهنگیبه دلیل تلاش برای جذب کودکان از طریق سلب هویت فرهنگی آنها. رفتار دولت با کودکان بومی پس از کشف بیش از 1100 قبر در مکان های مدارس مسکونی سابق مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.


کانادا 320 میلیون دلار برای کمک به کمپین‌های جستجو برای قبرهای مدارس مسکونی و حمایت از بازماندگان متعهد می‌شود.

با تاکید بر اینکه “هیچ پولی نمی‌تواند آسیبی را که کودکان ملل اول تجربه کرده‌اند جبران کند یا سال‌های از دست رفته در اثر جدایی از خانواده‌ها، جوامع و فرهنگ خود را بازگرداند.حاجدو اعلام کرد که دولت این کشور 40 میلیارد دلار کانادا برای جبران خسارت و پوشش هزینه‌های اصلاحات بلندمدت پیشنهاد خواهد کرد.به طوری که نسل های آینده فرزندان ملل اول هرگز با تراژدی های سیستمیک مشابه روبرو نشوند.

این به دنبال تصمیم دادگاه حقوق بشر کانادا در سال 2016 مبنی بر اینکه سطح بودجه دولتی برای خدمات کودک و خانواده برای افراد بومی کمتر از سایر گروه‌ها بوده است و بنابراین تعداد بیشتری از کودکان بومی به مراکز نگهداری می‌روند. در سال 2019، دادگاه به دولت فدرال دستور داد به هر کودک آسیب دیده 40000 دلار کانادا بپردازد. اتاوا در ابتدا اعلام کرد که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد، اما بعداً روند استیناف را به حالت تعلیق درآورد تا این موضوع را با نهادهای مختلف به نمایندگی از مردم بومی و مقامات محلی در میان بگذارد.

حاجدو خاطرنشان کرد که در جریان مذاکرات، دولت کانادا متعهد شده بود که جبران کند.کسانی که توسط اقدامات تبعیض آمیز بودجه دولت فدرال آسیب دیده اندو برای ساختن آینده ای بهتر برای نسل های جدید. پرداخت ها پس از مذاکرات آغاز می شود که وزیر آن را “مترقی و سازنده،” نتیجه گرفتن. قرار است یک به روز رسانی تا 31 دسامبر ارائه شود. حدود 55000 کودک ممکن است واجد شرایط دریافت غرامت باشند.

این خبر مورد استقبال مجمع ملل اول، یکی از شرکت کنندگان کلیدی مذاکرات قرار گرفت.

بزرگی بسته غرامت پیشنهادی گواهی بر این است که چگونه بسیاری از فرزندان ما از خانواده و جوامع خود رها شدند.روزآن آرچیبالد، رئیس ملی مجمع، گفت.