کانادا به سیاست کووید برای بازگرداندن پناهجویان بین گذرگاه‌های مرزی پایان می‌دهد

کانادا به سیاست کووید برای بازگرداندن پناهجویان بین گذرگاه‌های مرزی پایان می‌دهد

تورنتو:

بر اساس یک سند سیاست بازنگری شده که روز یکشنبه منتشر شد، کانادا به سیاست دوران همه گیر خود برای بازگرداندن پناهجویانی که سعی در عبور از این کشور بین بنادر ورودی دارند، پایان می دهد.

کانادا حداقل 544 پناهنده احتمالی را بین مارس 2020 تا اواسط اکتبر به ایالات متحده بازگرداند. دولت فوراً به سؤالات مربوط به اینکه چرا اکنون این سیاست را پایان می دهد و اگر قوانین قرنطینه ای برای پناهجویانی که واکسینه نشده اند اعمال شود، پاسخ نداد.

کانادا گفته بود که این اقدام با توجه به نگرانی های بهداشتی در طول همه گیری ویروس کرونا ضروری است. اما مدافعان پناهندگی استدلال کردند که تلاش برای درخواست پناهندگی نباید «سفر اختیاری» تلقی شود و به معافیت‌های طبقاتی که کانادا در طول همه‌گیری برای ورزشکاران حرفه‌ای، از جمله موارد دیگر، اعمال کرده بود، اشاره کردند.

مورین سیلکوف، وکیل پناهندگان و رئیس سابق انجمن کانادایی کانادا، گفت: «این مایه آرامش است که می‌بینیم اقدامات برای پناهندگان بیشتر با تعهدات بین‌المللی ما همسو می‌شود، و فکر می‌کنم در تمام طول این مدت روشن بوده است که سلامت عمومی و حفاظت از پناهندگان می‌توانند همزمان وجود داشته باشند.» وکلای پناهندگان، که دولت را به دلیل این سیاست به دادگاه کشاند.

سیلکاف گفت که منطقی نیست که اجازه ورود گردشگران را بدهد، همانطور که کانادا شروع به انجام این کار کرده است، در حالی که از افرادی که به دنبال محافظت هستند منع می شود.

وکلای پناهندگانی که روی پرونده های آنها کار می کنند می گویند که تعداد نامعلومی از پناهجویانی که به عقب بازگردانده شده بودند به بازداشتگاه مهاجرتی ایالات متحده منتقل شدند و حداقل دو نفر از آنها اخراج شدند.

از زمان شروع این سیاست معافیت‌ها در دسترس بوده است و در ماه اوت کانادا به پناهجویانی که به عقب برگشته‌اند اجازه می‌دهد تا به عنوان بخشی از آنچه «رویکرد مدیریت‌شده برای بازگشایی مرز» نامیده می‌شود، به پناهجویانی که به عقب برگشته‌اند اجازه بازگشت و درخواست پناهندگی بدهند.

اما مدافعان گفتند که این گزینه فقط برای کسانی که از آن آگاه هستند یا کسانی که مشاور حقوقی آشنا با سیستم جابجایی کانادا دارند باز است. دولت ماه گذشته در دادگاه از این سیاست دفاع کرد.

کانادا یک توافقنامه کشور سوم امن با ایالات متحده دارد که بر اساس آن پناهجویانی که قصد عبور از مبادی ورودی رسمی را دارند، به عقب برگردانده می شوند. این توافق که دو بار به چالش کشیده شد، اخیراً در بهار گذشته تایید شد و ممکن است به دادگاه عالی کانادا برسد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)