کانادا افرادی را که از طریق هوا وارد می‌شوند ملزم به انجام آزمایشات کووید-19 کند. این معیار شامل پروازهای ایالات متحده نمی شود

کانادا آزمایش کووید را برای مسافران اجباری می کند.  شامل پروازهای ایالات متحده نمی شود

افرادی که از طریق هوا از همه کشورها به جز ایالات متحده وارد کانادا می شوند، باید آزمایش کووید-19 را انجام دهند.

اتاوا:

ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا روز سه‌شنبه گفت، کانادا که به‌دنبال توقف گسترش نوع ویروس کرونای Omicron است، از افرادی که از همه کشورها به جز ایالات متحده با هواپیما وارد می‌شوند، باید آزمایش کووید-19 را انجام دهند.

اتاوا همچنین در حال گسترش ممنوعیت مسافران از جنوب آفریقا برای پوشش سه کشور دیگر است و مجموع آن را به 10 می رساند.

کانادا شش نفر را با نوع جدید شناسایی کرده است که حداقل سه نفر از آنها اخیراً در نیجریه بودند.

دوکلوس در یک جلسه توجیهی گفت: «همه مسافران هوایی که از خارج از کانادا، به غیر از ایالات متحده، می آیند، اکنون باید در فرودگاه (جایی که) در کانادا فرود می آیند، آزمایش شوند.

آنها باید تا زمانی که نتایج آزمایش خود را دریافت کنند، خود را منزوی کنند.»

دوکلوس گفت که دولت لیبرال با 10 استان صحبت خواهد کرد تا ببیند آیا در صورت لزوم می‌توان شرایط آزمایش را برای همه افرادی که وارد کشور می‌شوند، چه از طریق هوا و چه از طریق مرز زمینی ایالات متحده، گسترش داد یا خیر.

وی با بیان اینکه تصمیمی اتخاذ نشده است، گفت: “ما نمی دانیم که آیا این کار نیاز به انجام دارد یا خیر.”

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل گفت: اتباع خارجی که در 14 روز گذشته به نیجریه، مالاوی و مصر سفر کرده اند، موقتاً از ورود به کانادا منع می شوند.

هفته گذشته اتاوا مسافرانی را که اخیراً به آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، بوتسوانا، اسواتینی، زیمبابوه و موزامبیک رفته بودند، ممنوع کرد.

وی افزود، کانادایی‌ها و مقیم‌های دائمی که در 10 کشور جهان بوده‌اند، حتی آن‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند نیز باید قبل از ورود به کانادا آزمایش شوند.

دینا هینشاو، افسر ارشد پزشکی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که استان آلبرتا در غرب کانادا یک مورد از نوع omicron را تایید کرده است.

هینشاو گفت که این فرد بدون علامت بوده و اخیراً از نیجریه و هلند سفر کرده است.

نخست‌وزیر انتاریو و کبک، دو استان پرجمعیت کانادا، از اتاوا می‌خواهند اقدامات سخت‌تر و آزمایش‌های بیشتری را برای ویروس اعمال کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)