کانادا اعتراف می کند که نمی تواند به هدف هزینه های ناتو دست یابد – اطلاعات فاش شده – RT World News

مقامات آمریکایی شکایت کردند که “کمبودهای دفاعی” اتاوا “روابط شرکای خود را در بلوک آتلانتیک شمالی تیره می کند”

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به طور خصوصی به مقامات ناتو گفته است که کانادا این کار را خواهد کرد “هرگز” بر اساس سند فاش شده پنتاگون که واشنگتن پست به دست آورده است، به هدف هزینه های نظامی بلوک برسد.

اگرچه ناتو از کشورهای عضو می خواهد که حداقل 2 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را برای دفاع هزینه کنند، ترودو به این ائتلاف اطلاع داده است که کانادا هرگز به 2 درصد هزینه دفاعی نخواهد رسید. در این سند آمده است که بودجه نظامی اتاوا در حدود 30 سال گذشته از 1.4 درصد تولید اقتصادی آن تجاوز نکرده است.

این سند که به عنوان بخشی از مجموعه ای از پرونده های اطلاعاتی فاش شده که برای اولین بار در ماه مارس به صورت آنلاین منتشر شد، به دست آمد، به شکایات ایالات متحده در مورد همسایه شمالی خود اشاره می کند و می گوید که «کمبودهای دفاعی گسترده مانع از توانایی‌های کانادا می‌شود، در حالی که روابط شرکا و مشارکت‌های اتحاد را متشنج می‌کند». در داخل ناتو


واکنش روسیه به درخواست کانادا برای «تغییر رژیم»

“با انگیزه سیاسی” ارزیابی فاش شده می گوید که تصمیمات تدارکاتی بخش هایی از ارتش کانادا را مجهز نکرده است و مشاهده می کند که اکثر 89 تانک Leopard II این کشور “نیاز به تعمیر و نگهداری گسترده است.” در یک واحد 40 تانک، تنها 9 تانک عملیاتی هستند، در حالی که ارتش اکنون تنها نیمی از خلبانان مورد نیاز خود را برای آمادگی کامل دارد.

آن ها “پایدار” کمبودها ارتش کانادا را بر آن داشت تا در اوایل سال جاری به این نتیجه برسد که آن را «نمی‌توانست عملیات بزرگی را انجام دهد و همزمان رهبری گروه نبرد ناتو را حفظ کند [in Latvia] و کمک به اوکراین” سند اضافه می کند.

هنگامی که اوایل این هفته در مورد کمبود هزینه های کانادا از ترودو پرسیده شد، ترودو از این سوال صرف نظر کرد و گفت که اتاوا این کار را انجام خواهد داد. “به سهم خود عمل کن” ضمن توضیح آن «دولت‌ها با یکسری اولویت‌های مختلف به چالش کشیده می‌شوند که ما باید… تعادل را درست روی آن‌ها ایجاد کنیم.»

به گفته ناتو، کانادا در حال حاضر حدود 1.29 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی می کند.

دانیل میندن، سخنگوی وزارت دفاع، که پست به آن رسیده است، گفت که کانادا به این کار ادامه می دهد “سرمایه گذاری های شاخص برای تجهیز نیروهای مسلح ما” با اشاره به خرید 88 جت جنگنده اف-35 به قیمت 19 میلیارد دلار در اوایل سال جاری. در حالی که میندن اضافه کرد که سیاست فعلی اتاوا خواستار افزایش 70 درصدی هزینه‌های دفاعی تا سال 2026 است، کانادا حتی اگر این هدف را برآورده کند، باز هم از الزامات 2 درصدی ناتو فاصله خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:
رسانه دولتی کانادا به دلیل برچسب زدن توییتر را ترک کرد

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: