کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، آزمایش روسیه را به باد انتقاد گرفت

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا از آزمایش روسیه در ماه گذشته انتقاد کرد. (فایل)

واشنگتن:

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از آزمایش “غیر مسئولانه” روسیه که ایستگاه فضایی بین المللی را با زباله به خطر انداخت، انتقاد کرد و دولت بایدن استراتژی جدیدی برای استفاده مسئولانه از فضا ارائه کرد.

هریس جلسه افتتاحیه شورای ملی فضایی را تشکیل داد و از اعضای هیأت دولتی خواست که رفتار مسئولانه مدنی، تجاری و مرتبط با امنیت ملی را در فضا، جایی که منافع تجاری و نگرانی‌هایی در مورد رقابت چین و روسیه وجود دارد، ترویج کنند.

هریس گفت: «بدون هنجارهای روشن برای استفاده مسئولانه از فضا، ما در معرض خطر واقعی تهدیدات امنیت ملی و جهانی خود هستیم.

او گفت که “اقدام غیرمسئولانه” روسیه در آزمایش فناوری ضد ماهواره در ماه گذشته، زباله هایی را ایجاد کرد که ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را به خطر انداخت.

مقامات ایالات متحده از افزایش فعالیت های امنیتی توسط رقبای اصلی واشنگتن در فضا نگران هستند. آزمایش تسلیحات مافوق صوت چین در سال جاری، دورنمای مسابقه تسلیحاتی را بر سر سامانه های مدار زمین که می توانند از دفاع موشکی فعلی طفره بروند، افزایش داد.

در همین حال، تعداد فزاینده ای از شرکت ها، از جمله اسپیس ایکس، بلو اوریجین و ویرجین گالاکتیک، به دنبال سال ها همکاری شرکت های خصوصی در کنار سازمان ملی هوانوردی و فضایی دولت ایالات متحده (ناسا) در زمینه موشک، به دنبال آغاز دوره جدیدی از پروازهای فضایی تجاری خصوصی هستند. راه اندازی می کند.

رئیس جمهور جو بایدن نیز روز چهارشنبه فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن روسای ادارات آموزش، کار، کشاورزی و کشور و همچنین مشاور ملی آب و هوا به شورای ملی فضایی اضافه شدند.

در بیانیه ای گفت که دولت همچنین خواهان کار این گروه برای افزایش داده های آب و هوای فضا و تقویت تلاش های مرتبط با علمی است که می تواند به ایجاد شغل و رقابت ایالات متحده کمک کند.

شورای ملی فضایی جدا از شاخه نظامی نیروی فضایی ایالات متحده است که در زمان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ایجاد شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)