کار و بازی در فضا؟ جایزه 415.6 میلیون دلاری ناسا برای هاب های فضایی جدید

کار و بازی در فضا؟  جایزه 415.6 میلیون دلاری ناسا برای هاب های فضایی جدید

ناسا 130 میلیون دلار به Blue Origin برای کمک به توسعه ایستگاه فضایی Orbital Reef اهدا کرد.

ناسا روز پنجشنبه اعلام کرد که مبلغ 415.6 میلیون دلار به جف بزوس میلیاردر Blue Origin، پیمانکار مستحکم Northrop Grumman Corp و Nanoracks تحت حمایت سرمایه گذاری برای توسعه ایستگاه های فضایی تجاری با مالکیت خصوصی و عملیاتی اهدا کرده است.

این سه جوایز نمادی از تلاش‌های آژانس فضایی ایالات متحده برای استفاده از شرکت‌های خصوصی برای فعال کردن اقتصاد تجاری تحت رهبری آمریکا در مدار پایین زمین (LEO) هستند، زیرا ایستگاه فضایی بین‌المللی نمادین به طور بالقوه در پایان دهه بازنشسته می‌شود.

ناسا مبلغ 130 میلیون دلار به Blue Origin برای کمک به توسعه ایستگاه فضایی صخره‌های مداری خود که حدود 5 هفته پیش با مشارکت Sierra Space و شرکت بوئینگ رونمایی شد به Blue Origin اعطا کرد. Blue قصد دارد این فضاپیما را در نیمه دوم این دهه به فضا پرتاب کند.

Blue Origin، Orbital Reef را به عنوان قطبی برای صنایع تجاری مانند تولید، سرگرمی، ورزش، بازی و سفرهای ماجراجویی می داند. همچنین هدف این است که خانه ای برای ماموریت های خدمه و محموله توسط کپسول استارلاینر بوئینگ و هواپیمای فضایی Dream Chaser سیرا اسپیس باشد.

برنت شروود، معاون ارشد برنامه‌های توسعه پیشرفته Blue Origin در بیانیه‌ای گفت: «هیچکس نمی‌داند بازارهای تجاری LEO چگونه توسعه خواهند یافت، اما ما قصد داریم این موضوع را کشف کنیم.

Nanoracks مستقر در هیوستون بزرگترین جایزه را با 160 میلیون دلار برای ایستگاه فضایی Starlab که با شرکت Lockheed Martin و Voyager Space در حال ساخت است، برد. با شروع عملیات در سال 2027، Starlab دارای یک زیستگاه بزرگ بادی، یک گره اتصال فلزی، یک بازوی رباتیک برای محموله و محموله و یک آزمایشگاه تحقیقاتی خواهد بود.

آملا ویلسون، مدیر اجرایی Nanoracks گفت: «این فرصت فرصت‌های گسترده‌ای را برای تحقیقات حیاتی و فعالیت‌های صنعتی تجاری در LEO باز می‌کند.

ناسا همچنین 125.6 میلیون دلار به پیمانکار دفاعی و فضایی Northrop Grumman Corporation اهدا کرد.

استیو کرین، نایب رئیس بخش فضای تجاری و غیرنظامی Northrop Grumman گفت: «ایستگاه ما … ماموریت های تجاری پایدار را امکان پذیر می کند که در آن ناسا تمام هزینه ها را متحمل نمی شود، اما به عنوان یکی از مشتریان بسیار خدمت می کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)