کارشناسان می گویند که نوع دلتای کووید-19 هنوز غالب است

کارشناسان می گویند که نوع دلتای کووید-19 هنوز غالب است

Jabs در پیشگیری از بیماری شدید از نوع دلتا بسیار موثر باقی مانده است. (نمایندگی)

پاریس:

هیچ‌کس نمی‌داند که واکسن‌ها چقدر در جلوگیری از ابتلای افراد به نوع تازه کشف‌شده و در حال گسترش سریع Omicron کووید-۱۹ مؤثر خواهند بود یا اینکه چقدر در برابر بیماری شدید محافظت می‌کنند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی برای تعیین اثربخشی واکسن علیه Omicron در حال انجام است که انتظار می‌رود نتایج آن ظرف چند هفته آینده باشد.

در این میان، نوع دلتا همچنان غالب است و کارشناسان، دولت‌ها و سازندگان واکسن از مردم می‌خواهند که از تزریق‌های تقویتی در جایی که در دسترس هستند استفاده کنند.

دلتا نشان داده است که بهتر از انواع آلفا، بتا و گاما کووید قادر به فرار از دفاع واکسن در برابر انتقال است.

اما جرب‌ها در پیشگیری از بیماری‌های شدید دلتا بسیار موثر باقی مانده‌اند و خطر انبوه منابع بیمارستانی را کاهش می‌دهند.

با توجه به اینکه دلتا همچنان در اروپا مسلط است، برخی از کشورها در تلاش هستند تا کمپین های حمله سوم خود را تسریع بخشند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، هدف خود را ارائه یک تقویت‌کننده به همه بزرگسالان تا پایان ژانویه و کاهش دوره انتظار بین تزریق دوم و سوم از شش ماه به سه ماه تعیین کرد.

در ایالات متحده، Pfizer به دنبال مجوزی است که jab خود را به عنوان یک تقویت کننده به افراد 16 و 17 ساله داده شود.

آلن فیشر، هماهنگ کننده استراتژی واکسن همه گیر فرانسه، گفت: «کاهش سرعت در حال حاضر یک اشتباه جدی است.

اوگور شاهین، یکی از بنیانگذاران BioNTech، روز سه شنبه گفت: «پیام ما این است: نترسید، طرح ثابت می ماند: اجرای سومین تزریق تقویت کننده را تسریع کنید.

اما استفان بانسل، رئیس مدرنا، این هفته به فایننشال تایمز گفت که انتظار دارد “کاهش مادی” در اثربخشی عکس‌ها در برابر نوع جدید داشته باشد.

آزمایش‌های آزمایشگاهی برای اندازه‌گیری آسیب‌پذیری Omicron در برابر واکسن‌های مورد استفاده امروزی در حال انجام است، فرآیندی که باید طی دو تا سه هفته به نتیجه برسد.

فایزر، جانسون و جانسون و مدرنا هر کدام می گویند که کار بر روی نسخه جدیدی از واکسن خود را آغاز کرده اند که به طور خاص Omicron را هدف قرار می دهد – در صورتی که واکسن های موجود علیه آن کار نکنند.

هنگامی که دلتا به صحنه رسید، فایزر یک ضربه به خصوص برای نوع آن ایجاد کرد اما هرگز آن را به کار نگرفت.

برونو کانارد، کارشناس ویروس کرونا در موسسه تحقیقات ملی فرانسه CNRS گفت: «آزمایشگاه‌ها در نهایت به این واقعیت تکیه کردند که جت‌هایشان در برابر کووید شدید محافظت می‌کند – اما همچنان به ویروس اجازه گردش می‌دهد.

کانارد گفت که فایزر وعده داده است که ظرف 100 روز واکسن جدیدی تولید کند، اما این واکسن بسیار طولانی‌تر طول می‌کشد و تا قبل از بهار ساخته نخواهد شد.

در این میان، واکسن‌های فعلی در برابر اشکال جدی کووید از نوع دلتا محافظت می‌کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)