کاخ سفید: ویروس کرونا: ایالات متحده 335 میلیون دوز واکسن کووید را به 110 کشور ارسال کرده است

کاخ سفید: ایالات متحده 335 میلیون دوز واکسن کووید را به 110 کشور ارسال کرده است

این تلاش بخشی از تلاش برای ارسال میلیون ها دوز بیشتر در سراسر جهان است. (نمایندگی)

واشنگتن:

یک مقام ارشد کاخ سفید روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت که ایالات متحده تاکنون بیش از 335 میلیون دوز واکسن کووید را به 110 کشور تحویل داده است که این رقم با جمعیت ایالات متحده مطابقت دارد.

این مسئول گفت که این شامل 50 میلیون دوز ارسال شده فقط در دو هفته گذشته است که بخشی از تلاش برای ارسال میلیون‌ها دوز دیگر در سراسر جهان در روزهای آینده است، و افزود: “همه‌گیری به ما نشان داده است که هیچ‌کس تا زمانی که همه در امان نیستند. امن است.”

رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر وعده داده بود که کشورش در مجموع بیش از یک میلیارد دوز به کشورهای فقیرتر اهدا خواهد کرد.

در آن زمان بایدن گفت که ایالات متحده که بیش از 50 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است، به عنوان “زرادخانه” جهان علیه این ویروس عمل خواهد کرد.

واشنگتن در هر فرصتی تکرار می‌کند که واکسن‌هایش بدون هیچ رشته‌ای توزیع می‌شوند، به این معنی که این امر در مورد دوزهایی که به‌ویژه توسط رقیب بزرگش، چین توزیع می‌شود، صدق نمی‌کند.

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، که انجام “دیپلماسی واکسن” را رد می کند، اخیراً وعده داده است که یک میلیارد دوز واکسن کووید را به آفریقا بدهد.

چند روز پیش، نیکاراگوئه 200000 دوز واکسن ضد کووید تولید شده توسط آزمایشگاه چینی سینوفارم را بلافاصله پس از قطع روابط با تایوان دریافت کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)