کاخ سفید می گوید که نژادپرستی از سال 2000 تاکنون 16 تریلیون دلار هزینه داشته است – RT World News

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق اوباما مدعی شد که از بین بردن شکاف های نژادی تولید ناخالص داخلی را 5 تریلیون دلار افزایش می دهد.

سوزان رایس، رئیس شورای سیاست داخلی کاخ سفید، روز چهارشنبه به شبکه ملی اقدام الشارپتون گفت که مبارزه با نژادپرستی سیاه پوستان از سال 2000 تاکنون 16 تریلیون دلار هزینه داشته است.

ایالات متحده به دلیل تبعیض علیه سیاهپوستان آمریکایی ۱۶ تریلیون دلار کسری تولید ناخالص داخلی داشت. رایس که در کابینه جو بایدن رئیس‌جمهور جو بایدن برای پست معاون رئیس‌جمهور نامزد شده بود، بین سال‌های 2000 تا 2020، به حضار گفت.

«اگر شکاف‌های نژادی خود را کاهش دهیم، می‌توانیم ۵ تریلیون دلار دیگر به تولید ناخالص داخلی خود در ۵ سال آینده اضافه کنیم.» او بدون توضیح بیشتر در مورد اینکه منظور از چیست ادامه داد “شکاف های نژادی.”


کاخ سفید کارگروه «سوءاستفاده آنلاین» را تشکیل می دهد

تشویق تماشاگران این بود “ریاضی من نیست” رایس این ادعاها را به سیتی بانک نسبت داد که در سال 2020 گزارشی با عنوان منتشر کرد «بستن شکاف های نابرابری نژادی؛ هزینه اقتصادی نابرابری سیاه پوستان در ایالات متحده.

گزارش سیتی مدعی شده است “کاهش شکاف دستمزد سیاه می تواند 2.7 تریلیون دلار درآمد برای مصرف یا سرمایه گذاری اضافه کند.” در حالی که تسهیل دسترسی آسان به آموزش عالی برای دانشجویان سیاه پوست می تواند درآمد مادام العمر 90 تا 113 میلیارد دلاری را افزایش دهد. در همین حال، بهبود دسترسی به اعتبار مسکن ممکن است 770000 مالک خانه سیاه پوست اضافه کند. معادل 218 میلیارد دلار هزینه، ادامه یافت.

جالب تر از همه – به گفته سیتی – به سادگی ارائه وام‌های عادلانه و عادلانه به کارآفرینان سیاه‌پوست ممکن است منجر به ایجاد ۱۳ تریلیون دلار اضافی در کسب‌وکار شود و به طور بالقوه ۶.۱ میلیون شغل در سال ایجاد کند.» منابع آماری به “تحقیقات سیتی” بدون بحث بیشتر در مورد ریشه آنها.

رایس در ادامه سخنرانی خود در مراسم شارپتون، از حاضران خواست “در دفاع از حقایق، حقیقت و تاریخ با هم باشیم” هشدار دادن که ما شاهد ممنوعیت کتاب‌های بی‌ضرر برای کودکان هستیم، فقط به این دلیل که شخصیت‌های سیاه یا قهوه‌ای برجسته دارند. و “تاریخ سیاه از کلاس ها و کتاب های درسی ما پاک شد.”

“اشتباه نکنید، کسانی که این کار را می کنند سعی می کنند به ما بگویند که ما حساب نمی کنیم، مهم نیستیم و شاید نباید وجود داشته باشیم.” مشاور امنیت ملی سابق اوباما بدون پرداختن به جزئیات در مورد اینکه چه کسی ممکن است باشد، اعلام کرد.

گزارش سیتی به دولت توصیه کرد «ارائه دستمزد، درآمد و شغل تضمینی» به منظور بستن “شکاف های نژادی.” در حالی که از دولت می‌خواهد کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر را تقویت کند، مرجعی که وظیفه حفاظت از تبعیض نژادی در استخدام را بر عهده دارد، این بانک همچنین از شرکت‌ها خواست تا از نامزدهای نژادی متفاوت در نقض ظاهراً EEOC حمایت کنند. “کار درست است.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: