کاخ سفید بر سر اوکراین به برزیل حمله کرد – اخبار RT World

واشنگتن گفته است که پیشنهادهای لولا رئیس جمهور برزیل برای حل و فصل مناقشه بین مسکو و کی یف “به سادگی نادرست” است.

رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا است “تبلیغات روسی و چینی طوطی وار” جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با ادعای اینکه غرب علاقه ای به پایان دادن به درگیری ها در اوکراین ندارد، گفت.

لولا در جریان سفر هفته گذشته خود به چین این را گفت ایالات متحده باید تشویق به جنگ را متوقف کند و صحبت در مورد صلح را آغاز کند. اتحادیه اروپا باید در مورد صلح صحبت کند.

این سیاستمدار چپ‌گرا که پس از جانشینی ژایر بولسونارو در اوایل سال 2023 به عنوان رئیس‌جمهور برزیل بازگشت، همچنین گفته است که وضعیت کریمه باید در جریان مذاکرات بین مسکو و کیف مورد بحث قرار گیرد. لولا همچنین پیشنهاد داد که بخشی از گروه میانجی برای حل و فصل صلح آمیز شود.

هنگامی که از کربی خواسته شد در مورد آن اظهارات روز دوشنبه اظهار نظر کند، این را گفت در این مورد، برزیل بدون توجه به واقعیات، تبلیغات روسیه و چین را طوطی وار انجام می دهد.


لولا - ایالات متحده باید «جنگ تشویقی» در اوکراین را متوقف کند

بدیهی است که ما می خواهیم جنگ پایان یابد. اگر آقای پوتین حمله به اوکراین را متوقف کند و عقب نشینی کند، ممکن است همین الان اتفاق بیفتد [Russia’s] نیروها بیرون،” وی با تاکید بر موضع واشنگتن در مورد این موضوع گفت.

در مورد احتمال پذیرش کریمه از سوی اوکراین به عنوان بخشی از روسیه در میان امتیازات احتمالی صلح، این اظهارات “به سادگی برای کشوری مانند برزیل که به حمایت از اصول حاکمیت و تمامیت ارضی رای داده است، اشتباه است.” کربی گفت در سازمان ملل.

مائورو ویرا، وزیر خارجه برزیل روز سه شنبه ادعاهای آمریکا مبنی بر عدم درک کشورش از رویدادهای اوکراین را رد کرد. من نمی دانم چگونه و چرا آنها به این نتیجه رسیدند، اما من کاملاً مخالفم. ویرا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود در برازیلیا گفت.

لاوروف در مورد مناقشه اوکراین، به روسیه اشاره کرد از دوستان برزیلی خود برای درک عالی آنها از پیدایش این وضعیت سپاسگزاریم. ما سپاسگزاریم [to them] برای تلاش برای کمک به یافتن راه‌هایی برای حل و فصل آن.»

بیشتر بخوانید:
برزیل خواستار «دور شدن» از دلار است

مسکو مایل است شاهد جنگ در اوکراین باشد که بیش از یک سال است در جریان است. “در اسرع وقت نتیجه گیری” وزیر خارجه روسیه گفت. با این حال، وی تاکید کرد که هرگونه حل و فصل تنها بر اساس توافقات بلندمدت و منافع همه کشورها را بدون استثنا در نظر بگیرید.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: