ژاپن و ایالات متحده با طرح نظامی اضطراری برای تایوان موافقت کردند – رسانه – اخبار RT World

به گفته مقامات توکیو به نقل از خبرگزاری کیودو این کشور، نیروهای دفاع شخصی ژاپن (SDF) و ارتش آمریکا پیش نویس طرحی را برای ایجاد یک پایگاه حمله در جزایر نانسی در صورت بروز وضعیت اضطراری تایوان تهیه کرده اند.

گزارش شده است که این پیش نویس بخشی از تلاش های ژاپن و ایالات متحده برای تقویت همکاری نظامی خود در مواجهه با افزایش تنش ها در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

در این طرح که روز پنجشنبه گزارش شد، دو کشور عملیات نظامی خود را در جزایر ژاپن در شمال تایوان انجام خواهند داد، در صورتی که درگیری بین این کشور و چین رخ دهد.

در صورت اجرای این طرح، تفنگداران دریایی ایالات متحده در جزایر نانسی در یک پایگاه حمله موقت مستقر خواهند شد و در صورت قریب‌الوقوع بودن تهدید نظامی برای تایوان، نیروهای SDF در قالب نیروهای اضافی پشتیبانی خواهند کرد.


سوخو-35 روسی توسط جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی خارج شد

هر گونه اقدام ژاپن یا ایالات متحده برای تقویت حمایت نظامی از تایوان احتمالاً به مخالفت قابل توجهی از سوی چین منجر می شود که این جزیره را بخشی از کشور خود می داند و متعهد شده است که کنترل آن را – در صورت لزوم با زور – حفظ کند.

بنا بر گزارش ها، توکیو و واشنگتن دی سی قرار است برنامه های عملیاتی خود را طی نشستی بین مقامات خارجی و دفاعی خود در ژانویه نهایی کنند. کیودو به نقل از منابع دولتی ژاپن گفت که این پیشنهاد چارچوب «دو به علاوه دو» نامیده شده است.

طبق گزارش کیودو، در حالی که این طرح مورد بحث قرار گرفته است، مقامات ژاپنی باید قوانین جدیدی را ارائه کنند تا به نیروها اجازه استقرار در جزیره را بدهد، زیرا حضور آنها برای ساکنان محلی خطر دارد.

این منابع به کیودو گفتند در صورتی که ژاپن معتقد باشد درگیری بین چین و تایوان احتمالا صلح و امنیت در منطقه را تهدید می کند، می توان اقدام نظامی را بسیج کرد. ایالات متحده در مورد تمایل خود برای کمک به تایوان در صورت لزوم برای عقب نشینی در برابر تجاوزات چینی، علناً اعلام کرده است.

جزایر نانسی از حدود 200 جزیره تشکیل شده است که برخی از آنها خالی از سکنه است و ظاهراً 40 مکان به عنوان مکان های بالقوه برای پایگاه موقت شناسایی شده اند.

طبق گزارش‌ها، سه جزیره – آمامی اوشیما، ایشیگاکی و میاکو – به‌عنوان خانه‌ای برای یگان‌های موشکی در نظر گرفته می‌شوند، اما حضور آنها در نزدیکی جزایر مورد مناقشه سنکاکو می‌تواند باعث خشم بیشتر چین در مورد افزایش نظامی‌سازی در منطقه شود.

نیروهای آمریکایی در حال حاضر در اوکیناوا مستقر هستند، جایی که آمریکا با وجود مخالفت های محلی، با موافقت دولت ژاپن تأسیسات نظامی دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: