ژاپن متعهد به مبارزه با بحران تب یونجه – RT World News

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن خواستار اقدام فوری دولت برای مقابله با اپیدمی تب یونجه که ده ها میلیون نفر را در سراسر کشور گرفتار کرده است، پس از افزایش تعداد گرده در برخی مناطق به بالاترین سطح در یک دهه گذشته، کرد.

تب یونجه موضوعی است که می توان گفت در کشور ما یک معضل اجتماعی است. طبق گزارش روزنامه ژاپنی Mainichi، کیشیدا این هفته گفت. وی افزود: جلسات وزرای مربوطه برگزار خواهد شد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و کار بر روی اقدامات متقابل موثر، مانند ما می خواهیم به نتایجی برسیم.

آلرژی حدود 40 درصد از جمعیت ژاپن را تحت تاثیر قرار می دهد و عامل رکود در هزینه ها و بهره وری در سومین اقتصاد بزرگ جهان است. یک مطالعه در سال 2020 بر روی مبتلایان ژاپنی به این بیماری نشان داد که حدود 80٪ به کاهش بهره وری در نتیجه علائم خود اعتراف کردند که شامل عطسه و احتقان می شود.

مطالعه دیگری توسط غول الکترونیک پاناسونیک تخمین زده است که تب یونجه به ضرر اقتصادی روزانه 221.5 میلیارد ین (1.68 میلیارد دلار) کمک کرده است.

گفته می شود که تب یونجه یک بیماری ملی است. تارو یامادا از حزب حاکم لیبرال دموکرات این هفته گفت. اگر سیستمی ایجاد شود که نقش یک پست فرماندهی را ایفا کند و اقدامات متقابل انجام شود، این یک سیاست عمومی خواهد بود.


هشدار دستیار نخست وزیر ژاپن ممکن است ناپدید شود

یامادا اضافه کرد که “نام نخست وزیر در تاریخ خواهد ماند” اگر تب یونجه تحت کنترل باشد.

گمان می‌رود که هوای گرم غیرفصلی در ژاپن وضعیت را برای مبتلایان که با بالاترین میزان گرده در یک دهه گذشته در توکیو و 11 استان دیگر مواجه هستند، تشدید کرده است. گرده، یک پودر ریز که توسط گیاهان در طول چرخه تولیدمثلی ساطع می شود، علت اصلی تب یونجه است.

برخی از داروخانه های پزشکی در مقایسه با مدت مشابه سال 2022 در فروش درمان های درمانی مانند آنتی هیستامین ها دو برابر شده است، به طوری که برخی از کارفرمایان به کارگران ارائه می دهند. کمک هزینه تب یونجه برای درمان و ویزیت پزشک عمومی هزینه کنید.

تب یونجه تقریباً در همه جا در ژاپن به دلیل برنامه احیای جنگل های پس از جنگ است که برای کمک به صنعت ساخت و ساز این کشور اجرا شد. با این حال، واردات گسترده مواد خام در دهه‌های 1970 و 1980 باعث شد که درختان سرو و سرو به جنگل‌های بزرگ تبدیل شوند و سالانه سطوح بیشتری از گرده را ساطع کنند.

پیشنهاد کیشیدا برای کاهش علائم تب یونجه در میان جمعیت ژاپنی شامل اجرای یک برنامه قطع درختان برای حذف درختان سرو و سرو و اجرای طرح احیای جنگل با درختانی است که کمتر با انتشار گرده مرتبط هستند.

تتسورو نومورا، که ریاست وزارت کشاورزی، جنگلداری و شیلات کشور را بر عهده دارد، همچنین پیشنهاد کرده است که تولید به اصطلاح توسعه یابد. “برنج ضد حساسیت گرده سدر” به گفته ماینیچی که تصور می شود به کاهش علائم تب یونجه در افرادی که آن را مصرف می کنند کمک می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: