ژاپن از محرک 490 میلیارد دلاری برای تقویت بهبود بیماری همه گیر رونمایی کرد

ژاپن از محرک 490 میلیارد دلاری برای تقویت بهبود بیماری همه گیر رونمایی کرد

نخست وزیر فومیو کیشیدا: تزریق 56 تریلیون ین “برای ایجاد احساس امنیت به مردم ژاپن کافی است”

توکیو:

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در روز جمعه اعلام کرد که محرکی بی سابقه 490 میلیارد دلاری برای سومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد داشت، زیرا او به دنبال بهبود وضعیت نابه سامان بیماری همه گیر این کشور است.

کیشیدا گفت، تزریق 56 تریلیون ین، سومین مورد از زمان وقوع بحران کووید در سال گذشته، “برای ایجاد احساس امنیت و امید به مردم ژاپن کافی است.”

انتظار می‌رود این برنامه‌های مخارج هنگفت در اواخر روز توسط کابینه تصویب شود و گزارش‌ها شامل کمک‌های نقدی و کوپن به خانواده‌های دارای فرزند زیر 18 سال که سقف درآمدی دارند، و همچنین افزایش دستمزد پرستاران و مراقبان است.

این پس از آن اتفاق می افتد که اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافت زیرا رهبران برای غلبه بر افزایش ویروس با اعمال اقدامات مهار در توکیو و سایر شهرها تلاش کردند.

نخست وزیران سابق یوشیهیده سوگا و شینزو آبه به ترتیب 40 تریلیون ین و 38 تریلیون ین در سال 2020 به اقتصاد سرازیر کردند، اگرچه برخی از تحلیلگران تردیدهایی در مورد تأثیر این محرک ها ایجاد کرده اند.

نخست‌وزیر کیشیدا در گفتگوهای سیاسی بین کابینه و ائتلاف حاکم گفت: «ما توانسته‌ایم اقدامات اقتصادی بسازیم که منجر به جامعه‌ای جدید پس از همه‌گیری شود.

او گفت که انتظار می رود 56 تریلیون هزینه – تقریبا 10 درصد از کل تولید ناخالص داخلی ژاپن – تا 79 تریلیون ین افزایش یابد که شامل سایر عناصر مانند وام از صندوق های خصوصی می شود.

کیشیدا در انتخابات عمومی ماه گذشته پیروز شد و متعهد شد که پس از کناره‌گیری سوگا، یک برنامه هزینه‌های هنگفت را ارائه دهد، تا حدی به دلیل واکنش دولتش به ویروس.

کسب‌وکارها، به‌ویژه رستوران‌ها و بارها، از زمان شروع همه‌گیری، ماه‌ها محدودیت‌های غیرفعال در ساعات کاری و فروش الکل را تحمل کرده‌اند. مرزهای ژاپن نیز به روی گردشگران بسته است.

داده‌های دولتی در این هفته نشان داد که اقتصاد ژاپن در سه ماه منتهی به سپتامبر 0.8 درصد کاهش یافته است – بسیار بدتر از انتظارات بازار – زیرا افزایش رکوردی در موارد ویروسی هزینه‌ها و مشکلات زنجیره تامین را مختل کرده است.

با این حال، موارد روزانه در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و بیش از سه چهارم جمعیت اکنون به طور کامل واکسینه شده‌اند و اکثر محدودیت‌ها اکنون در سراسر کشور برداشته شده‌اند.

– “ما نیاز به پاسخگویی داریم” –

تحلیلگران گفتند که این محرک تا حدودی از رشد ژاپن حمایت می کند، اما برخی کارآمدی کمک های مالی را زیر سوال بردند، و UBS هشدار داد که بعید است که “تغییر دهنده بازی” برای چشم انداز اقتصادی این کشور باشد.

ژاپن در حال حاضر دارای بار بدهی عمومی عظیمی است که طبق گفته صندوق بین المللی پول بیش از 250 درصد تولید ناخالص داخلی است.

یوکو تاکدا، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی میتسوبیشی هشدار داد که اقدامات محرک می تواند با افزایش بار بدهی، سلامت مالی ژاپن را تضعیف کند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «کیشیدا سعی کرد رهبری خود را با رونمایی سریع از بسته رکورد به نمایش بگذارد.

او با اشاره به ترس از واریز کمک ها به جای بازگشت به اقتصاد افزود: “اما اندازه آن محتویات را تحت الشعاع قرار می دهد. این بسته ممکن است به تحریک هزینه ها کمکی نکند و فقط پس انداز مردم را افزایش دهد.”

هیدئو کومانو، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی زندگی دایچی، نیز بدبین بود.

او گفت: «این یک بسته بزرگ است اما تأثیر آن بر تولید ناخالص داخلی محدود به نظر می رسد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «این سیاست کلی و عمومی ممکن است لزوماً منجر به هزینه نشود.

کنگو ساکورادا، رئیس انجمن مدیران شرکت های ژاپنی در این هفته خاطرنشان کرد که هیئت حسابرسی کشور می گوید که تقریباً نیمی از محرک هایی که قبلاً توسط دولت های قبلی اجرا شده بود هنوز استفاده نشده است.

او به خبرنگاران گفت: «ما نیاز به پاسخگویی از سوی دولت داریم که چرا این یکی موفق خواهد شد.

جونیچی ماکینو، اقتصاددان ارشد SMBC Nikko در یادداشتی گفت که این بسته باید تولید ناخالص داخلی را 3.3 درصد افزایش دهد.

او گفت که برنامه تخفیف سفرهای داخلی به همراه یارانه برای خرید و مشوق های تجاری احتمالاً بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

او نوشت: “جزئیات بسته کلیدی خواهد بود. بازار بر اندازه دقیق آن برنامه های پر تاثیر تمرکز خواهد کرد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)