ژانگ گائولی کجاست؟ سیاستمدار چینی متهم شده توسط ستاره تنیس، پنگ شوآی، دور از چشم است

ژانگ گائولی کجاست؟  سیاستمدار چینی متهم شده توسط ستاره تنیس، پنگ شوآی، دور از چشم است

حتی زمانی که پنگ شوآی، ستاره تنیس چینی در یک تماس ویدیویی با رئیس المپیک ظاهر شد، معاون سابق نخست‌وزیر که او را به تجاوز جنسی متهم کرد، سکوت کرده و دور از چشم بوده است – با حفظ پرده پنهانی که نخبگان سیاسی چین را پوشانده است.

ژانگ گائولی، که این ماه 75 ساله می شود، سه سال پیش توسط این قهرمان سابق المپیک در پستی در شبکه های اجتماعی در 2 نوامبر متهم شد که او را مجبور به رابطه جنسی کرده است. پنگ گفت که او و ژانگ، که در زمان اهدای جوایز بازی‌های زمستانی به پکن، معاون نخست‌وزیر بود، تا زمانی که او از او جدا شد، یک رابطه توافقی داشتند.

پست او بلافاصله پس از انتشار حذف شد و موضوع به صورت آنلاین در چین مسدود شد. اما هنگامی که او برای نزدیک به سه هفته از دید عموم ناپدید شد، نگرانی بین‌المللی برای ایمنی او شعله‌ور شد و با هشتگ #WhereIsPengShuai همراه شد.

پنگ، 35 ساله، در آخر هفته گذشته چندین بار ظاهر شد، از جمله تماس ویدیویی با رئیس کمیته بین المللی المپیک، توماس باخ، اما آنها نتوانستند شک و تردیدهای بین ورزشکاران و سازمان های جهانی را در مورد رفاه او برطرف کنند. عفو بین‌الملل کمیته بین‌المللی المپیک و باخ را متهم کرد که در «نقض احتمالی نقض حقوق بشر» توسط چین قبل از بازی‌های ماه فوریه شرکت کرده‌اند.

توجه کمتری به ژانگ معطوف شده است که در سال 2018 بازنشسته شد و مانند تقریباً همه رهبران ارشد چینی در دوران بازنشستگی از انظار عمومی دور می ماند. او و دولت چین مستقیماً در مورد ادعاهای پنگ اظهار نظری نکرده اند، که رویترز قادر به تأیید آنها نیست.

دفتر اطلاعات شورای دولتی چین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده و درباره پست پنگ نظری نداده و ژانگ را برای اظهار نظر در دسترس قرار نداده است.

آلفرد وو، دانشیار مدرسه سیاست عمومی لی کوان یو در سنگاپور، می‌گوید: «اجازه دادن به ژانگ برای صحبت کردن منجر به از دست دادن اعتباری می‌شود که نمی‌خواهد درست قبل از بازی‌های زمستانی».

او افزود: «حتی اگر حزب تصمیم بگیرد که اقدامات انضباطی داخلی علیه ژانگ انجام دهد، آنها فوراً آن را اعلام نمی‌کنند، اما برای نشان دادن قدرت، منتظر خواهند بود تا اول طوفان ببارد».

رئیس تیانجین

آخرین حضور ژانگ در اول جولای بود، زمانی که او در باروهای جنوبی شهر ممنوعه در پکن برای صدمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست حاکم چین نشسته بود. این سایت چندان دور از تالار بزرگ مردم نیست، جایی که شش سال قبل او در مراسم راه اندازی کمیته سازماندهی المپیک پکن “تعهد جدی” را برای برگزاری بازی های زمستانی موفق انجام داد.

از سال 2007 تا 2012 – ژانگ رهبر ارشد سیاسی در شهر تیانجین بود. تحت نظارت او، کلان شهر در سطح استانی در جنوب شرقی پکن که زمانی فرسوده بود به سریع ترین منطقه در حال رشد چین در سال 2011 تبدیل شد.

او به‌عنوان معاون نخست‌وزیر از سال 2013 تا 2018، مسئولیت مسائل اقتصادی، از جمله طرح امضای کمربند و جاده رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ را برعهده داشت و پیش از واگذاری به معاون کنونی هان ژنگ در سال 2018، سرپرستی یک «گروه کوچک پیشرو» را بر عهده داشت که بر بازی‌های المپیک زمستانی نظارت می‌کرد. .

طبق گزارشی که در وب سایت انگلیسی زبان دولت چین منتشر شد، در سال 2016، او با خود باخ ملاقات کرد و به رئیس IOC گفت که کار در حال انجام است تا “اطمینان حاصل شود که بازی های زمستانی 2022 پکن فوق العاده، خارق العاده و عالی هستند.”

پنگ در پست خود در Weibo ادعا کرد که برای اولین بار با ژانگ ملاقات کرده و با او در تیانجین رابطه جنسی داشته است. او گفت که بلافاصله پس از بازنشستگی ژانگ، او دوباره از طریق یک پزشک ورزشی با او تماس گرفت و رابطه را دوباره احیا کرد.

“بعد از اینکه به پکن ارتقا پیدا کردی دیگر با من تماس نگرفتی. من می خواستم همه چیز را در قلبم دفن کنم. از آنجایی که شما نمی خواهید مسئولیتی را به عهده بگیرید، چرا هنوز به دنبال من بودید و مجبورم می کنید تا با شما رابطه جنسی داشته باشم.” خانه؟” او نوشت.

پنگ همچنین در پست خود ادعا کرد که همسر ژانگ، کانگ جی، از این رابطه اطلاع داشته است. مانند همسران بسیاری از رهبران سیاسی چین، اطلاعات کمی در مورد کانگ، از جمله سن او، وجود دارد. این زوج یک پسر دارند.

تاریخچه سکوت

کارشناسان می گویند که سکوت ژانگ با نحوه برخورد رهبران حزب در گذشته با اتهامات مختلف از اتهامات فساد در اسناد پاناما تا شایعات روابط خارج از ازدواج مطابقت دارد.

شی جین‌پینگ با تبدیل یک کمپین گسترده برای ریشه‌کن کردن فساد به یکی از ویژگی‌های بارز دوره 9 ساله‌اش، از مقامات حزبی خواسته است که «در سخت‌ترین آزمون‌ها» اخلاق سیاسی، حرفه‌ای و خانوادگی بگذرند.

به گفته چن دائویین، سابقاً دانشیار دانشگاه علوم سیاسی و حقوق شانگهای و اکنون در شیلی مستقر است و از نزدیک این پرونده را دنبال می کند، تنها گزینه ژانگ سکوت است.

چن گفت: «اگر او انکار کند، قابل اعتماد نخواهد بود، زیرا در نتیجه کمپین ضد فساد شی، اکنون همه در چین می‌دانند که استفاده مقامات چینی از قدرت برای رابطه جنسی معمول است.

به طور معمول، اتهامات سوء رفتار جنسی توسط مقامات تنها پس از تحقیقات برای جرایم سیاسی یا اقتصادی ذکر می شود که تقریباً به عنوان یک عامل تشدید کننده اضافه می شود.

جنبش #MeToo چین پس از تلاش برای جلب توجه، پس از پرونده پنگ مورد توجه جدیدی قرار گرفته است. هیچ مقام بلندپایه حزبی مانند ژانگ متهم نشده است.

وو کیانگ، نویسنده ساکن پکن، که سابقاً با دانشگاه تسینگ‌هوا کار می‌کرد، گفت: «حزب خود را فراتر از قانون می‌داند و به غیر از رهبرانش نسبت به کسی پاسخگو نیست».

چن، دانشیار سابق دانشگاه علوم سیاسی شانگهای، گفت: «اگر او ادعای پنگ را بپذیرد، آنگاه پنگ می‌تواند به نمادی تبدیل شود که جنبش فمینیستی چین می‌تواند حول آن جمع شود، که به طور بالقوه می‌تواند قدرت حزب را به چالش بکشد.» قانون.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)