چین پاندای “دوستی” را از ایالات متحده به خانه می آورد – اخبار RT World

پس از دو دهه گذراندن قرض در باغ وحش ممفیس به عنوان ابزاری برای تلاش های به اصطلاح “دیپلماسی پاندا” پکن، یا یا – یک پاندا غول پیکر 22 ساله ماده – در میان نگرانی از حقوق حیوانات به چین بازگردانده می شود. و گروه های بهزیستی در مورد سلامت او. باغ وحش ایالات متحده ادعای مراقبت ضعیف از حیوانات را رد می کند.

خبرگزاری شین هوا روز سه شنبه گزارش داد که یا یا ظرف چند روز آینده به چین بازخواهد گشت. به نقل از منابعی در اداره ملی جنگلداری و مرتع کشور. این تصمیم در بحبوحه اعتراض گروه‌های مراقبت از حیوانات در دفاع از حیوانات و صدای پاندا گرفته شده است، که درخواست‌هایی را برای بازگرداندن یای به خانه صادر کرده بودند. “قبل از اینکه سلامتی او بدتر شود.”

برخی از ناظران پیشنهاد کرده بودند که عکس‌ها و فیلم‌های یا یاا نشان می‌دهد که او لاغر شده و از شکایت پوستی رنج می‌برد. همچنین ادعا شد که او رفتار غیرعادی و تکراری از خود نشان می دهد. نگهبانان باغ وحش ممفیس را مسئول مرگ همسر یا یا، لی لی در فوریه می دانستند. در دفاع از حیوانات در آن زمان گفته بود که مرگ لو لو باغ وحش را نشان داده است “ناتوانی مطلق در مراقبت صحیح از پانداهای غول پیکر.”

با این حال، باغ وحش ممفیس هر گونه ادعای بدرفتاری با هر یک از حیوانات را به شدت رد کرده است. وب سایت رسمی آن Ya Ya را به عنوان نمایشگاه توصیف می کند “برونگرا” و “عجیب” ویژگی ها، و می گوید که او “از معاشرت با نگهبانانش در هر زمانی در طول روز لذت می برد.”


با بهبود شرایط حیات وحش - مقام ارشد حفاظت از چین - پانداهای غول پیکر دیگر در فهرست گونه های در خطر انقراض نیستند

این باغ وحش دسامبر گذشته قبل از مرگ لو لی اعلام کرد که قرار است هر دو حیوان پس از تکمیل یک برنامه وام به شانگهای بازگردانده شوند. مقدمات آماده سازی Ya Ya برای این سفر فراهم شده است که پیش بینی می شود تا قبل از پایان ماه آوریل انجام شود.

پکن از سال 1972، زمانی که این کشور دو حیوان را به رئیس جمهور وقت ایالات متحده، ریچارد نیکسون تقدیم کرد، وارد «دیپلماسی پاندا» شده است. در حال حاضر هجده کشور پانداهای قرضی از چین دارند – تنها کشوری در جهان که این حیوانات در یک زیستگاه طبیعی وجود دارند.

به گفته متیو فریزر، کارشناس ژئوپلیتیک، پکن به طور سنتی از وام پانداها به عنوان وسیله ای برای حسن نیت یا تقویت یک معامله تجاری استفاده می کند. زمانی که چین یک پاندا را پس می گیرد، معمولاً به این دلیل است که رژیم به دلایلی بسیار ناراضی است. او اوایل این ماه به نیویورک تایمز گفت.

روابط واشنگتن و پکن بر سر وضعیت تایوان همچنان پرتنش است. چین این جزیره را به عنوان یک استان جدا شده می بیند که بخشی از قلمرو مستقل آن است. ایالات متحده از نظر دیپلماتیک اصل “چین واحد” پکن را به رسمیت می شناسد، اما روابط غیر رسمی با تایپه حفظ کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: