چین و لائوس 6 میلیارد دلار راه آهن پرسرعت را باز کردند

چین و لائوس 6 میلیارد دلار راه آهن پرسرعت را باز کردند

چین و لائوس امروز خط ریلی را افتتاح کردند.

وینتیان:

خط آهن سریع السیر 6 میلیارد دلاری که چین را با همسایه آسیای جنوب شرقی لائوس متصل می کند، روز جمعه افتتاح شد که نقطه عطفی در طرح های زیرساختی جاه طلبانه کمربند و جاده پکن است.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و تونگلون سیسولیت، همتای خود در لائوس، در مراسمی مجازی به مناسبت اولین سفرهای دریایی در این خط که از شهر کونمینگ در جنوب غربی چین تا وینتیان پایتخت لائوس امتداد دارد، شرکت کردند.

چین که 70 درصد از سهام این پروژه سرمایه گذاری مشترک امضا شده در سال 2015 را در اختیار دارد، امیدوار است این خط 1000 کیلومتری (621.37 مایلی) در نهایت از طریق تایلند و مالزی به سنگاپور گسترش یابد.

شی جین پینگ در یک دیدار ویدئویی بین رهبران دو کشور اوایل روز جمعه گفت که کشورها در “نقطه شروع تاریخی جدیدی” قرار دارند.

وی در اظهاراتی که توسط تلویزیون دولتی CCTV چین منتشر شده است، گفت: چین مایل است ارتباطات استراتژیک با لائوس را تقویت کند، توسعه باکیفیت طرح کمربند و جاده را ارتقا دهد و به ساختن جامعه چین-لائوس شکست ناپذیر با آینده ای مشترک ادامه دهد. .

اقتصاددانان هشدار داده اند که پروژه ریلی می تواند بازپرداخت بدهی های خارجی را برای لائوس کمونیست، یکی از فقیرترین کشورهای آسیایی که بیشتر آن به چین بدهکار است، دشوار کند.

خبرگزاری دولتی لائوس KPL روز پنجشنبه گفت این پروژه بخشی از استراتژی دولت برای تبدیل لائوس “از یک کشور محصور در خشکی به یک کشور مرتبط با خشکی” است.