چین ورود 4 مقام آمریکایی را پس از انتقاد آمریکا از نقض حقوق بشر ممنوع کرد

چین ورود 4 مقام آمریکایی را پس از انتقاد آمریکا از نقض حقوق بشر ممنوع کرد

چین تخلفات در سین کیانگ را رد می کند و می گوید سیاست هایش در آنجا به مبارزه با افراط گرایی کمک می کند. (نمایندگی)

پکن:

وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه پس از تحریم‌های آمریکا علیه مردم و نهادهای چینی به اتهام نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ، اعلام کرد که چین ورود چهار نفر را از کمیسیون آزادی مذهبی آمریکا ممنوع کرده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی این وزارتخانه گفت که این چهار نفر از کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی ایالات متحده (USCIRF) از ورود به سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو منع خواهند شد.

ژائو در نشستی منظم در پکن گفت که دارایی های آنها در چین نیز مسدود خواهد شد و موسسات و شهروندان چینی از معامله با آنها منع خواهند شد.

نادین مائنزا، رئیس USCIRF، یکی از افرادی که چین از ورود به آنها منع کرد، گفت: «ما از اینکه می‌بینیم دولت چین تحریم‌های بی‌اساس بیشتری را در پاسخ به نگرانی فزاینده در مورد نقض فاحش حقوق بشر و آزادی مذهبی اعمال می‌کند، تعجب نمی‌کنیم.» .

ایالات متحده گفته بود که تحریم های 10 دسامبر این کشور در پاسخ به نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ چین است، جایی که اویغورها و سایر اقلیت های مسلمان به طور غیرقانونی بازداشت، بدرفتاری و مجبور به کار شده اند. چین تخلفات در سین کیانگ را رد می کند و می گوید سیاست هایش در آنجا به مبارزه با افراط گرایی کمک می کند.

USCIRF یک نهاد دولتی فدرال است که سیاست‌هایی را برای کشورهایی که آزادی مذهبی در آنها به خطر افتاده است، ارزیابی و پیشنهاد می‌کند.

ژائو گفت که به غیر از ریاست USCIRF، تحریم‌ها بر معاون و دو کمیسیونر در USCIRF نیز تأثیر خواهد گذاشت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)