چین مدعی است که ایالات متحده به دنبال “هژمونی” سایبری است – RT World News

پکن تاکید کرده است که واشنگتن آگاهانه از فناوری برای جاسوسی و اهداف دیگر سوء استفاده می کند.

چین اقدامات ایالات متحده برای کنترل نرم افزارهای جاسوسی را رد کرده و واشنگتن را به دنبال حفظ آن متهم کرده است هژمونی در فضای مجازی به بهانه واهی “امنیت ملی.”

سخنگوی وزارت خارجه مائو نینگ گفت دستور اخیر کاخ سفید برای سرکوب برخی از فناوری های جاسوسی این واقعیت را تغییر نمی دهد که واشنگتن “بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری جهانی.” آژانس های آمریکایی دولت ها و شرکت های خارجی را هدف قرار داده اند “به بهانه امنیت ملی و حقوق بشر بدون هیچ مدرکی” نینگ ادعا کرد.

دولت آمریکا در تلاش برای حفظ هژمونی خود در فضای سایبری، آگاهانه از فناوری برای نظارت سایبری و سرقت اسرار سوء استفاده می کند. او روز جمعه به خبرنگاران گفت و از ایالات متحده خواست عملیات هک جهانی خود را متوقف کنید.


چین به دلیل نشست آمریکا و تایوان تحریم هایی را اعمال کرد

در حالی که فرمان اجرایی جدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ممنوعیت را خواستار شد نرم افزارهای جاسوسی تجاری که خطراتی برای امنیت ملی ایجاد می کند یا توسط بازیگران خارجی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. یک خبرنگار در نشست خبری روز جمعه خاطرنشان کرد که این اقدام در تضاد با کار قبلی دولت با شرکت نظارت سایبری اسرائیل NSO Group است.

بر اساس گزارشی در نیویورک تایمز در اوایل این هفته، دولت ایالات متحده یک موافقت نامه را امضا کرد “قرارداد مخفی” با شرکت از طریق یک شرکت پیشرو در سال 2021، که به مقامات اجازه داد تا از ابزار مکان یابی “Landmark” گروه NSO برای ردیابی مخفیانه استفاده کنند. “هزاران” کاربران تلفن در مکزیک معامله نیز “اجازه می دهد Landmark در برابر شماره های تلفن همراه در ایالات متحده استفاده شود.” اگرچه این رسانه گفت که هنوز هیچ مدرکی برای این اتفاق ندارد.

با وجود زبانی که در فرمان اجرایی از آژانس‌های فدرال می‌خواهد استفاده از ابزارهایی را که قبلاً بوده‌اند متوقف کنند “چی” توسط دولت های خارج از کشور، معامله با NSO Group “به نظر می رسد هنوز فعال است،” NYT گزارش داد.

این شرکت اسرائیلی قبلاً به اتهام همکاری با بیش از ده‌ها کشور خارجی برای هدف قرار دادن وکلا، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر با استفاده از برنامه قدرتمند جاسوس‌افزار «پگاسوس» از جمله در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مکزیک مورد انتقاد قرار گرفته بود. گزارش‌های دیگر رسانه‌ها همچنین ادعا کرده‌اند که اف‌بی‌آی این فناوری را طبق یک توافق محرمانه خریداری کرده و راه‌هایی را برای هک تلفن‌های همراه آمریکایی آزمایش کرده است، اگرچه هنوز مشخص نیست که این برنامه تا چه حد علیه شهروندان آمریکایی مستقر شده است.

بیشتر بخوانید:
شکاف آمریکا و چین رشد جهانی را تهدید می کند – صندوق بین المللی پول