چین مانورهای نظامی را در اطراف تایوان راه اندازی می کند – RT World News

پکن هشدار می دهد که این رزمایش ها هشداری جدی برای تایپه و “نیروهای خارجی” است

ارتش چین از آغاز تمرینات سه روزه در تنگه تایوان در روز شنبه خبر داد. این جنگ تنها یک روز پس از بازگشت تسای اینگ ون، رهبر تایوان از ایالات متحده، جایی که با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و سایر قانونگذاران دیدار کرد، انجام می شود.

این تمرینات که شمشیر شارپ متحد نامیده می شوند، هستند هشدار جدی به نیروهای جدایی طلب استقلال تایوان و تبانی و تحریک نیروهای خارجی. ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در بیانیه ای اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی گزارش داد که در روز اول، نیروهای چینی با به دست گرفتن کنترل دریا، هوا و ارتباطات، محاصره تایوان را تمرین کردند. این بیانیه افزود: یک وضعیت سرکوبگر ایجاد شد که در آن جزیره از همه طرف محاصره شد.

روزنامه گلوبال تایمز پس از مشاهده فیلم تمرینات، برخی از سخت افزارهای درگیر را شناسایی کرد. این شامل موشک‌اندازهای متعدد PHL-191، یک ناوشکن Type 052C، قایق‌های موشکی Type 22، موشک‌های ضد کشتی YJ-12B، جت‌های جنگنده J-10C، یک هواپیمای هشدار اولیه KJ-500، یک هواپیمای تانکر YU-20 بود. و موشک های بالستیک متعارف DF-11.


چین به دلیل نشست آمریکا و تایوان تحریم هایی را اعمال کرد

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد روز شنبه 42 هواپیمای چینی و 8 کشتی را در اطراف جزیره کشف کرده است. به گفته این وزارتخانه، 29 فروند از این جت ها از خط میانه، مرز غیر رسمی بین تایوان و سرزمین اصلی عبور کردند. “تلاش برای اجبار.”

پکن از سفر تسای به آمریکا استفاده کرده است به عنوان بهانه ای برای انجام تمرینات نظامی که به صلح، ثبات و امنیت منطقه آسیب جدی وارد کرده است. تایپه مدعی شد.

مذاکرات روز چهارشنبه با مک کارتی در کالیفرنیا دومین دیدار رئیس جمهور تایوان با یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کمتر از یک سال گذشته بود. سفر نانسی پلوسی به تایپه در اوت گذشته باعث افزایش تنش بین پکن و واشنگتن شد و چین بزرگترین رزمایش نظامی خود را در تنگه تایوان برگزار کرد.

چین تایوان را بخشی از خاک خود می داند. این جزیره که از سال 1949 خودگردان بوده است، هرگز به طور رسمی از پکن اعلام استقلال نکرد.

بیشتر بخوانید:
تایوان با انتخاب بین “صلح و جنگ” – رئیس جمهور سابق روبرو است

پکن به شدت با تماس های تایپه با واشنگتن مخالف است. به طور رسمی، ایالات متحده به سیاست چین واحد متعهد است، که به موضع پکن مبنی بر اینکه تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین است، پایبند است. با این حال، واشنگتن سلاح و تجهیزات نظامی نیز به این جزیره فروخته است و قول داده است در صورت حمله از سرزمین اصلی، از تایوان دفاع نظامی کند.

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه هشدار داد که موضوع تایوان است اولین خط قرمزی که نباید در روابط چین و آمریکا عبور کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: