چین ماموریت ماه را تا پایان دهه برنامه ریزی می کند – RT World News

یک مقام ارشد گفته است که این تلاش مهم شامل توسعه “سیستم اقامت کوتاه مدت برای خدمه” است.

لین ژی کیانگ، معاون مدیر آژانس فضایی سرنشین دار چین (CMSA) روز دوشنبه اعلام کرد که چین قصد دارد تا سال 2030 فضانوردانی را به ماه بفرستد. وی افزود که این ماموریت بر تسلط بر فناوری پروازهای فضایی سرنشین دار تمرکز خواهد کرد و زمینه را برای اکتشافات بیشتر ماه آماده می کند.

لین با اعلام این طرح ها در مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی کشور، فاش کرد که چین قصد دارد “انجام اکتشافات علمی و نمایش های تکنولوژیکی مرتبط در سطح ماه،” و همچنین برای تقویت فناوری مرتبط با سفرهای رفت و برگشت سرنشین دار. او گفت که فرود بر ماه تا سال 2030 هدف قرار می گیرد، اما چارچوب زمانی دقیق تری ارائه نکرد.

لین اظهار داشت که CMSA قصد دارد یک سیستم رفت و آمد و اقامت کوتاه مدت برای خدمه ایجاد کنید [on the Moon]” در حالی که فرصت‌های آزمایش یکپارچه انسان و ربات را بررسی می‌کند.

این مقام فضایی گفت که فضانوردان چینی همچنین پیاده روی در ماه انجام خواهند داد، نمونه ها را جمع آوری کرده و تحقیقاتی را انجام خواهند داد.


روسیه و چین به ساخت ایستگاه قمری نزدیک تر می شوند

لین خاطرنشان کرد که چین قبلاً a “ایستگاه فضایی انسان نزدیک به زمین و سیستم حمل و نقل رفت و برگشت انسان” با اشاره به تاسیسات Tiangong. این ایستگاه در نوامبر گذشته به پایان رسید و در حال حاضر با سه خدمه در مداری کم به دور سیاره می چرخد.

اگر ماموریت ماه موفقیت آمیز باشد، این امر مأموریت های سرنشین دار ما را از مدار پایین زمین به اعماق فضا هدایت می کند و به تعمیق دانش بشر در مورد منشأ و تکامل ماه و منظومه شمسی کمک می کند. لین گفت.

به گفته مقامات، چین در حال توسعه سخت افزارهای لازم برای تحقق جاه طلبی های خود است، از جمله یک موشک نسل بعدی که انتظار می رود اولین پرواز خود را در سال 2027 انجام دهد.

در اوایل سال جاری، بیل نلسون، مدیر ناسا، واشنگتن و پکن را وارد یک “مسابقه فضایی” پس از اینکه ایالات متحده اعلام کرد قصد دارد فضانوردان آمریکایی را در سال 2025 به ماه بازگرداند.

نلسون اذعان کرد که برنامه فضایی پکن به موفقیت رسیده است “موفقیت عظیم” در سال های اخیر، اما هشدار داد که چین ممکن است ادعای بخش هایی از ماه را داشته باشد.

وزارت خارجه چین این پیشنهادات را رد کرد و گفت که در حال انجام است “تلاش های فضای بیرونی عادی و منطقی.” پکن آمریکا را متهم به راه اندازی یک “کمپین اسمیر” هدف قرار دادن آرزوهای فضایی چین

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: