چین در نظر دارد به زنان مجرد امکان دسترسی به IVF را برای رسیدگی به نرخ پایین تولد بدهد

چین در نظر دارد به زنان مجرد امکان دسترسی به IVF را برای رسیدگی به نرخ پایین تولد بدهد

هنگ کنگ/پکن:

در حالی که چین تلاش می کند تا کاهش جمعیتی خود را کاهش دهد، زنانی مانند چن لوجین می توانند بخشی از راه حل باشند.

این زن 33 ساله مطلقه در چنگدو، مرکز استان سیچوان در جنوب غربی زندگی می کند، که ثبت نام کودکان توسط زنان مجرد را در ماه فوریه قانونی کرد، چیزی که چین در نظر دارد در سراسر کشور برای مقابله با نرخ پایین زاد و ولد به اجرا درآورد.

این تغییرات به این معناست که زنان مجرد می توانند از مرخصی زایمان با حقوق استفاده کنند و یارانه فرزند دریافت کنند که قبلاً فقط در اختیار زوج های متاهل بود. مهمتر از همه، چن می تواند به طور قانونی در یک کلینیک خصوصی به درمان باروری آزمایشگاهی (IVF) دسترسی داشته باشد.

او اکنون در هفته 10 بارداری است.

چن که در تدارکات کار می کند، می گوید: «تک والدین شدن برای همه مناسب نیست، اما من از این تصمیم راضی هستم. به همین ترتیب، ازدواج یا عدم ازدواج به عهده هر فردی است.

مشاوران سیاسی دولت در ماه مارس که نگران اولین کاهش جمعیت چین در شش دهه اخیر و پیری سریع آن بودند، پیشنهاد کردند که زنان مجرد و مجرد باید به خدمات فریز تخمک و IVF دسترسی داشته باشند. رهبران چین علناً در مورد این توصیه ها اظهار نظر نکرده اند.

آزادسازی IVF در سراسر کشور می تواند تقاضای بیشتری را برای درمان باروری در بازاری که در حال حاضر بزرگترین بازار جهان است ایجاد کند و خدمات محدود باروری را تحت فشار قرار دهد. برخی از سرمایه گذاران در این صنعت فرصتی برای گسترش می بینند.

ایو لیپنس، مدیر توسعه کسب و کار آسیا و اقیانوسیه در INVO Bioscience، که در انتظار مجوز قانونی برای راه اندازی فناوری IVF خود است، گفت: “اگر چین سیاست خود را برای اجازه دادن به زنان مجرد برای بچه دار شدن تغییر دهد، این می تواند منجر به افزایش تقاضای IVF شود.” در چین پس از امضای قرارداد توزیع با Onesky Holdings مستقر در گوانگژو در سال گذشته.

با این حال، اگر یک افزایش ناگهانی وجود داشته باشد، چین مشکل ظرفیت حتی بزرگ‌تری خواهد داشت.

کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) به درخواستی برای اظهار نظر درباره آزادسازی دسترسی IVF پاسخ نداد، اگرچه قبلا اذعان کرده بود که بسیاری از زنان جوان برنامه‌های ازدواج و بچه‌دار شدن را به تعویق می‌اندازند، و اشاره کرد که هزینه‌های بالای تحصیل و تربیت فرزند در این امر نقش داشته است. به کاهش نرخ ازدواج

شعبه سیچوان NHC به سؤالات رویترز در مورد اینکه آیا درمان IVF را برای همه زنان در بیمارستان های دولتی ارائه می دهد پاسخ نداد. هنگامی که این تغییرات را در فوریه اعلام کرد، NHC سیچوان گفت که هدف آنها “توسعه بلندمدت و متوازن جمعیت” است.

شانگهای و استان جنوبی گوانگدونگ همچنین به زنان مجرد اجازه ثبت نام فرزندان خود را داده اند اما خدمات IVF برای زنان مجرد همچنان ممنوع است.

نیاز عظیم برآورده نشده

لیپنس گفت که اکثر کلینیک‌های IVF در چین قبل از همه‌گیری کووید-19 با ظرفیت کامل کار می‌کردند و احتمالاً به‌زودی با رفع محدودیت‌های مرتبط با ویروس، دوباره در وضعیت مشابهی قرار خواهند گرفت. هیچ تخمینی برای تعداد بیمارانی که می خواهند اما نمی توانند به درمان دسترسی داشته باشند وجود ندارد، اما برخی از زنانی که از آن بهره می برند می گویند ساعت ها منتظر نوبت خود هستند.

شیانگیو 34 ساله، یک زن متاهل که تحت IVF در چونگ کینگ، حدود 300 کیلومتری (186 مایلی) شرق چنگدو قرار دارد، گفت: “صف های بیمارستان بسیار طولانی است.” او به دلایل حفظ حریم خصوصی به شرط ناشناس ماندن نسبی صحبت کرد.

طبق گفته مجلات دانشگاهی و کارشناسان صنعت، بیمارستان ها و کلینیک های چین، چه دولتی و چه خصوصی، سالانه حدود 1 میلیون دور درمان IVF – یا چرخه – ارائه می دهند، در حالی که این رقم در بقیه جهان 1.5 میلیون است.

قیمت یک چرخه – که شامل دارو برای تحریک تخمدان، جمع آوری تخمک، تلقیح در آزمایشگاه و انتقال جنین است – در چین تنظیم می شود. بین 3500 تا 4500 دلار متغیر است که تقریباً یک چهارم قیمت های ایالات متحده است.

چین دارای 539 مرکز IVF عمومی و خصوصی است و NHC گفته است که قصد دارد تا سال 2025 برای هر 2.3 میلیون نفر یک مرکز راه اندازی کند که در مجموع به بیش از 600 نفر می رسد.

طبق برآورد موسسه تحقیقاتی Leadleo، انتظار می‌رود بازار IVF چین، شامل درمان، دارو و تجهیزات، با نرخ ترکیبی سالانه 14.5 درصد در سال‌های آتی رشد کند که تقریباً دو برابر شده و از 49.7 میلیارد یوان به 85.4 میلیارد یوان (12.4 میلیارد دلار) در سال 2025 خواهد رسید. گزارش سال گذشته ویویان ژانگ، مدیر عامل مرک چین، که محصولات و خدمات باروری را برای کلینیک‌های IVF در این کشور ارائه می‌کند، گفت که شهرهای استان‌های داخلی کمتر ثروتمند به سرعت در حال توسعه مراکز باروری مشابه شهرهای پکن و شانگهای هستند.

ژانگ گفت: «نیاز پزشکی برآورده نشده عظیمی برای بیماران چینی وجود دارد.

کارشناسان صنعت می گویند که عدم تعادل قدرت جنسیتی، انگ در جامعه چینی که زنان باردار مجرد با آن مواجه هستند و فقدان نظرسنجی های اجتماعی تعیین کمیت تقاضای کل و میزان رشد آن در صورت انجام اصلاحات در آینده نزدیک را دشوار می کند.

اما پروکسی وجود دارد.

کامیلا کاسو، مدیر پلتفرم در Recharge Capital که در کلینیک‌های باروری و فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: سالانه 500000 چرخه IVF در کلینیک‌های سایر کشورها به زنان چینی ارائه می‌شود – یک سوم تمام چرخه‌های خارج از چین.

کاسو گفت که بسیاری از زنان چینی اگر مجرد هستند یا می خواهند آزمایش های ژنتیکی مختلف انجام دهند یا جنسیت کودک را انتخاب کنند، کلینیک های خارج از کشور را ترجیح می دهند. یک قانون سه دهه ای در چین که برای رسیدگی به عدم تعادل جنسیتی طراحی شده است، والدین را از یادگیری جنسیت جنین منع می کند.

این کشور از سال 1980 تا 2015 یک سیاست سفت و سخت تک فرزندی را اجرا کرد – ریشه بسیاری از چالش های جمعیتی آن که به هند اجازه داده است به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل شود. این محدودیت از آن زمان به سه فرزند افزایش یافته است.

کاسو گفت که صندوق او در حال حاضر در حال راه اندازی دو کلینیک در بانکوک و کوالالامپور است و قصد دارد در سه تا چهار سال آینده حدود 15 کلینیک در تایلند، مالزی و سنگاپور داشته باشد. او گفت که این صندوق به دلیل عدم اطمینان در مورد مشوق های IVF در چین سرمایه گذاری نمی کند و افزود که Recharge می تواند تقاضای چین را از طریق بازار آسیای جنوب شرقی جلب کند.

لو ویینگ، مشاور سیاسی و کارشناس ارشد چینی در مرکز پزشکی باروری زنان و کودکان در استان هاینان جنوبی چین، گفت که او پیشنهادی را در ماه مارس به رهبران این کشور ارائه کرد تا به زنان مجرد امکان دسترسی بیشتر و بیشتر به فریز کردن تخمک داده شود. مردم به دنبال

او گفت: “مردم در چین خیلی دیرتر از گذشته ازدواج می کنند و بچه دار می شوند که منجر به افزایش ناباروری، سقط جنین و افزایش خطر ناهنجاری های جنینی شده است.”

انتخاب های بیشتر برای خانم ها

در ایالات متحده، میانگین موفقیت یک چرخه IVF 52٪ است، انجمن فناوری کمک باروری می گوید.

لین هایوی، مدیر بیمارستان خانواده بی‌نقص پکن، که متخصص در درمان‌های باروری است، گفت: در چین، این میزان کمی بیش از 30 درصد است. کارشناسان خارج از کشور می گویند کیفیت برخی از آزمایشگاه های IVF در چین نیز پایین تر است.

به گفته کارشناسان جمعیت، بهبود دسترسی به خدمات باروری مشکل جمعیتی چین را به تنهایی حل نمی کند، زیرا عواملی از درآمد کم گرفته تا تحصیلات گران، شبکه ایمنی ضعیف اجتماعی و نابرابری جنسیتی بالا نیاز به توجه بیشتری دارند.

اما هنوز هم می تواند تأثیر بگذارد.

لین تخمین می زند که در حال حاضر حدود 300000 نوزاد در چین از طریق IVF سالانه متولد می شوند – حدود 3٪ از نوزادان.

لین گفت: “من معتقدم سیاست مرتبطی در آینده نزدیک ارائه خواهد شد که می تواند آرزوی بسیاری از مردم برای داشتن فرزند را برآورده کند.”

در حالی که تعداد بیشتری از زنان چینی در سال های اخیر بچه دار شدن را به تعویق انداخته اند یا از آن صرف نظر کرده اند، بسیاری هنوز می خواهند مادر شوند.

جوی یانگ، 22 ساله، یک متخصص امور مالی بین‌المللی از استان هونان، گفت که اولین بار نام IVF را از تلویزیون شنیده است و می‌خواهد آن را در سراسر کشور آزاد کند، در صورتی که شریکی پیدا نکرد اما وضعیت مالی او به او اجازه می‌دهد صاحب فرزند شود.

یانگ گفت: “بعضی از زنان هستند که نمی خواهند ازدواج کنند اما هنوز هم می خواهند بچه دار شوند. من ممکن است IVF را انتخاب کنم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)