چین خواستار حمایت ژاپن شد

المپیک پکن به عنوان ابزار سیاسی استفاده می شود: چین از ژاپن حمایت می کند

بایکوت دیپلماتیک المپیک پکن: ژاپن هنوز تصمیمی برای پیوستن به المپیک پکن نگرفته است.

توکیو:

سفیر چین در ژاپن، کونگ ژوانیو، روز پنجشنبه گفت متأسفانه از بازی‌های المپیک زمستانی پکن به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده شده است و از ژاپن حمایت کرد و در عین حال به توکیو هشدار داد که در تایوان دخالت نکند.

سخنرانی کنگ در حالی انجام شد که اعضای حزب لیبرال دموکرات (LPD) به رهبری فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، خواستار تحریم دیپلماتیک بازی های پکن در ماه فوریه شدند.

ایالات متحده و سایر کشورها به دلیل نقض حقوق بشر در هنگ کنگ و منطقه سین کیانگ چین، بازی های المپیک پکن را تحریم کردند، اما ژاپن هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است.

کیشیدا اوایل روز پنجشنبه گفت که در حال حاضر برنامه ای برای حضور در بازی های المپیک زمستانی ندارد و لحن کمی ملایم تر به نظر می رسد.

کنگ گفت: «متاسفانه در ژاپن افرادی هستند که دیدگاهی مغرضانه نسبت به نظام سیاسی چین دارند… و شایعاتی درباره حقوق بشر در سین کیانگ و هنگ کنگ منتشر می کنند. ابزار.”

با توجه به اینکه چین از میزبانی المپیک توکیو حمایت کرد، فکر می کنم ژاپن باید نیت خوبی نسبت به بازی های ما داشته باشد.

کنگ در هنگام بحث در مورد تنش‌ها بر سر تایوان مورد ادعای چین که با تلاش رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ برای ادعای حق حاکمیت کشورش علیه این جزیره دموکراتیک تشدید شده است، سخت‌تر عمل کرد.

شینزو آبه نخست وزیر اسبق ژاپن در اوایل این ماه گفت که ژاپن و ایالات متحده نمی توانند در صورت حمله چین به تایوان کنار بیایند و پکن باید این را درک کند.

این اظهارات خشم پکن را برانگیخت و وزارت خارجه چین سفیر ژاپن در پکن را برای “جلسه اضطراری” احضار کرد.

کنگ گفت: «اخیراً ژاپن در مورد تایوان حرکت‌های منفی انجام داده است و می‌گوید «اورژانس تایوان یک وضعیت اضطراری ژاپنی است».

این یک تحریک یک طرفه است و ما نمی توانیم آن را بپذیریم.»

کنگ همچنین از “اجلاس سران برای دموکراسی” که هفته گذشته به میزبانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برگزار شد، انتقاد کرد و گفت که این رویداد خود “علیه دموکراسی” است.

وی افزود: «قضاوت درباره دموکراسی هر کشوری فقط می تواند توسط خود مردم آن کشور انجام شود».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)