چین به اتهامات فیلیپین مبنی بر مسدود کردن کشتی‌هایش پاسخ داد – RT World News

چین فیلیپین را به نقض قلمرو خود متهم کرده و گفته است که دو کشتی تدارکاتی توسط گارد ساحلی پکن هنگام نزدیک شدن به یک منطقه مورد مناقشه مسدود شدند. مانیل به دلیل ادعای خود در مورد این منطقه به این حمله اعتراض کرد.

دو کشتی فیلیپین “تجاوز” ژائو لیجان سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه به خبرنگاران گفت که آنها وارد این منطقه شده اند. “بدون رضایت چین.”

کشتی‌های گارد ساحلی چین وظایف رسمی خود را مطابق با قانون انجام دادند و از حاکمیت ارضی و نظم دریایی چین حمایت کردند. ژائو گفت و افزود که این منطقه اکنون است “به طور کلی آرام” و اینکه دو کشور در مورد این دیدار در حال ارتباط هستند.

ادامه مطلب


فیلیپین چین را به استفاده از توپ های آب پاش علیه کشتی های خود متهم کرد

اظهارات پکن تنها یک روز پس از علنی شدن این حادثه توسط مانیل بیان می شود و تئودورو لوسین، وزیر امور خارجه فیلیپین، مدعی شد که کشتی های چینی با آب پاش به دو قایق تدارکاتی شلیک کرده و آنها را مجبور به ترک ماموریت خود در نزدیکی یک منطقه مورد مناقشه در Spratlys کردند. او از چین خواست “بکش کنار” و “مراقب باش” ادعای فیلیپین بر منطقه

در حالی که هر دو کشور سواحل آیونگین را – که به طور متناوب با نام توماس دوم یا رنای جیائو شناخته می شود – به عنوان قلمرو خود می دانند، دادگاه دائمی داوری لاهه این اختلاف را به نفع فیلیپین در سال 2016 حل و فصل کرد. با این حال، با وجود این حکم، همچنین از آنجایی که مانیل از سال 1999 در این منطقه حضور داشته است، پکن ادعاهای خود را در این منطقه رها نکرده است.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!