چین برای “اقدامات قاطع” در مورد تایوان آماده است – RT World News

نماینده چین در اتحادیه اروپا هدف پکن برای اتحاد مجدد صلح آمیز تایوان با سرزمین اصلی را تکرار کرد اما آمادگی این کشور برای استفاده از “اقدامات قاطع” را اعلام کرد.

ژانگ مینگ، سفیر چین در اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت که پکن هرگز موضع خود را در مورد تایوان تغییر نخواهد داد. “اگر چیزی تغییر کند، این است که عزم مردم چین برای تحقق اتحاد مجدد کامل کشور ما حتی قوی تر می شود.” مینگ در یک رویداد اتاق فکر آنلاین در بروکسل گفت.

ادامه مطلب


بایدن و شی برای جلوگیری از درگیری توافق کردند

“به نظر می رسد برخی از مردم در اروپا آرزوی مردم چین برای اتحاد مجدد کشورمان را دست کم می گیرند.” وی افزود و همچنین خاطرنشان کرد که اگر قرار است قرارداد سرمایه گذاری جدید چین و اتحادیه اروپا تصویب شود، این اتحادیه باید تحریم های خود را لغو کند.

در ماه مه، پس از اعمال تحریم‌های پکن علیه چندین عضو پارلمان اروپا، بروکسل قرارداد سرمایه‌گذاری را که با چین در دسامبر گذشته توافق شده بود، متوقف کرد. اتحادیه اروپا به این اقدام واکنش نشان داد و تحریم‌های خود را در رابطه با رفتار با مردم اویغور و نسل‌کشی ادعایی در سین کیانگ اعمال کرد.

در سال های اخیر، چین به طور فزاینده ای در مورد اتحاد مجدد جزیره ثروتمند همسایه خود با سرزمین اصلی قاطعانه شده است. پکن مدعی است تایوان بخشی جدایی ناپذیر از کشور است و از طرف های غربی خواسته است که از مداخله در امور داخلی چین خودداری کنند. کشورهای غربی، به ویژه ایالات متحده و بریتانیا، تمایل خود را برای دفاع از جزیره دموکراتیک نشان داده اند.

تایوان از سال 1949 زمانی که نیروهای کمونیستی دولت جمهوری چین را در سرزمین اصلی سرنگون کردند، خود را مستقل از چین می‌دانست و ایالت تحت حاکمیت کومین تانگ را مجبور به نقل مکان به آنجا کردند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!