چین با “شیوع عظیم” در بازگشایی به سبک ایالات متحده مواجه می شود: مطالعه

چین با

تحت تلاش کنترل کنونی، عفونت های روزانه چینی به ندرت از 100 فراتر رفته است.

اگر چین به شیوه ای مشابه با ایالات متحده بازگشایی شود، با یک “شیوع بسیار بزرگ” در مقیاسی فراتر از هر چیزی که هیچ کشور دیگری دیده است مواجه خواهد شد.

این یک پیش‌بینی مبتنی بر مدل‌سازی آماری توسط محققان دانشگاه معتبر پکن است. بر اساس این مطالعه که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین در 24 نوامبر منتشر شد، تغییر از استراتژی فعلی حذف کووید در چین به رویکردی به سبک آمریکایی با محدودیت های اندک منجر به 637155 عفونت در روز می شود.

این بزرگترین رقم روزانه گزارش شده توسط هر کشوری از زمان شروع همه گیری است. این مطالعه همچنین پیش‌بینی می‌کند که اگر چین سیاست‌های بریتانیا، اسرائیل، اسپانیا یا فرانسه را اتخاذ کند، موارد ابتلا به این بیماری افزایش خواهد یافت.

تحت تلاش کنترل فعلی، عفونت های روزانه چینی به ندرت از 100 فراتر رفته است. ایالات متحده به طور متوسط ​​حدود 150000 مورد روزانه را در طول دوره ای که مطالعه برای مدل سازی ارجاع داده است، ثبت کرده است.

محققان در این مطالعه که بخشی از بودجه آن توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأمین شده است، نوشتند: «یافته‌های ما هشدار واضحی را ایجاد کرده است که در حال حاضر، ما آماده پذیرش استراتژی‌های «باز کردن» نیستیم. آنها افزودند که رویکرد “بعضی از کشورهای غربی” “تنها بر فرضیه مصونیت گله ناشی از واکسیناسیون است.”

این مطالعه چالشی را که پرجمعیت‌ترین کشور جهان برای دور شدن از استراتژی «کووید صفر» شامل قرنطینه، مرزهای بسته و سایر محدودیت‌های سخت‌گیرانه با آن مواجه است، نشان می‌دهد.

چین با موفقیت سه موج دلتای داخلی را شکست داد، اما برای مهار آخرین شیوع، که گسترده‌ترین آن از زمان ظهور ویروس در شهر ووهان است، تلاش کرد. مقامات محدودیت‌های مخرب فزاینده‌ای مانند قرنطینه‌های فوری و ممنوعیت سفرهای داخلی را اعمال کرده‌اند، اما مجموعه‌هایی از موارد از جمله در مرکز مالی شانگهای به شعله‌ور شدن ادامه داده‌اند.

سایر طرفداران کووید صفر مانند سنگاپور و استرالیا پس از مبارزه برای کنترل شیوع واریانت دلتا بسیار عفونی، شروع به درمان این ویروس به عنوان آندمیک کرده اند.

این مطالعه افزایش موارد شدید را به 22364 مورد در روز در بازگشایی به سبک ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند – تقریباً دو برابر تعداد موارد در اوج شیوع اولیه در اوایل سال 2020. به گفته محققان، فاجعه بزرگی در کشور ایجاد شود.

با این حال، این مطالعه نشان داد که ترکیبی از نرخ بالای واکسیناسیون و درمان‌های مؤثر کووید ممکن است به چین اجازه دهد تا اقدامات پیشگیرانه سخت‌گیرانه‌اش را پس بزند.

محققان نوشتند که بسیاری از کشورها در سال جاری از پرش «با اطمینان بیش از حد» به بازگشایی آسیب دیده اند. چین نباید و نمی‌تواند کشور بعدی باشد.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)