چین اعلام می کند که غرب صلاحیت آموزش “دموکراسی” را ندارد – RT World News

پکن به نگرانی‌ها درباره انتخابات اخیر هنگ‌کنگ که از سوی کشورهای پنج چشم، اتحادیه اروپا و G7 ابراز شده بود، پاسخ داد. این کشور اصرار دارد که غرب از «دموکراسی» به عنوان دستاویزی برای مداخله در امور داخلی خود استفاده می کند.

این واکنش تند روز دوشنبه توسط ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین صادر شد. این مقام مسئول در واکنش به ادعاهایی مبنی بر اینکه پکن سیستم انتخاباتی دموکراتیک هنگ کنگ را با اصلاحات اساسی خود در ماه مارس تضعیف کرده است، گفت که غرب در واقع به دموکراسی در منطقه ویژه اداری چین اهمیت نمی دهد، بلکه فقط از آن به عنوان بهانه ای استفاده می کند.دخالت در سیاست هنگ کنگ و امور داخلی چین” به طور کلی.


دونالد ترامپ جونیور توضیح می دهد که چرا چین از ارتش ایالات متحده مرعوب نشده است

ژائو از کشورهایی که از انتخابات هنگ کنگ انتقاد می کنند خواست تادر آینه نگاه کن،چون خودشان دقیقاً نبودنددانش آموزان برتر در کلاس درس دموکراسی، وقطعا واجد شرایط معلم شدن نیست،” او گفت. او در پایان به منتقدان چین توصیه کرد:اول از همه مواظب خانه خودشان باشند،“اشاره به”شکست در مبارزه با کووید،قطبی شدن سیاسی، [and] تبعیض نژادی.

یک مقام ارشد در دفتر نمایندگی دولت چین در هنگ کنگ همچنین به ادعاهای کشورهای Five Eyes – استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده – مبنی بر اینکه دموکراسی در هنگ کنگ وجود دارد، انتقاد کرد.فرسوده شده است.وی این انتقاد رامسخره سیاسی” و افزود که ”روزهایی که نیروهای خارجی می توانستند از عوامل سیاسی خود برای مداخله در امور هنگ کنگ استفاده کنند به پایان رسیده است.

مقامات هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه بیانیه‌ای صادر کردند که در آن اتهامات اخیر غربی‌ها را بی‌اساس خواند و از انتخابات سراسری یکشنبه در این منطقه به‌عنوان یک مورد استقبال کرد.موفقیت

سفارت چین در استرالیا نیز بیانیه ای منتشر کرد که در آن روند انتخابات را به عنوان «منصفانه، منصفانه [and] باز کن،” و ادعا کرد که ”هنگ کنگ هنگ کنگ چین است.

نامزدهای طرفدار پکن با کسب بیش از 90 درصد از کرسی های مجلس محلی، از پیروزی قاطع برخوردار شدند. با این حال، مشارکت نسبتاً کم بود و تنها 30.2 درصد از ساکنان رای خود را به صندوق انداختند. چین در ماه مارس یک بازنگری اساسی در سیستم انتخاباتی هنگ کنگ انجام داد، که، در میان چیزهای دیگر، یک روش بررسی را معرفی کرد، تنها با «میهن پرستان” مجاز به شرکت در مناصب دولتی است.

روز دوشنبه، وزرای امور خارجه گروه کشورهای پنج چشم، فشار پکن بر روند انتخابات هنگ کنگ را محکوم کردند، زیرا آنها گفتند:هرگونه مخالفت سیاسی معنی دار را از بین برد.اتحادیه اروپا و کشورهای G7 به گروه کر ملحق شدند و از چین خواستند به این گروه پایان دهد.ظلم و ستم بی جا بر کسانی که ارزش های دموکراتیک و دفاع از حقوق و آزادی ها را ترویج می کنند.

هنگ کنگ قبل از اینکه در سال 1997 به چین واگذار شود، مستعمره بریتانیا بود، به شرطی که تا سال 2050 خودمختاری گسترده ای را حفظ کند و از آزادی های خاصی برخوردار شود.