چین از شیوع کووید جدید در سلسله فرعی سویه دلتا گزارش می دهد

چین از شیوع کووید جدید در سلسله فرعی سویه دلتا گزارش می دهد

روز دوشنبه، کمیسیون ملی بهداشت اعلام کرد که استان 74 مورد گزارش شده در روز یکشنبه را گزارش کرده است. (فایل)

پکن:

چین شعله‌ور شدن ناگهانی موارد کووید-19 در استان ژجیانگ را گزارش کرده است که 138 مورد تایید شده محلی را ثبت کرده است که گفته می‌شود سویه دلتا “sub-lineage AY.4” است، که مقامات را بر آن داشت تا میلیون‌ها نفر را در شرق ممنوع کنند. استان از سفر به خارج.

خبرگزاری دولتی شین هوا روز یکشنبه گزارش داد که استان ژجیانگ 138 مورد تایید شده کووید-19 محلی و یک ناقل بدون علامت را بین 5 تا 12 دسامبر، در بحبوحه ظهور جدید کووید-19، ثبت کرده است.

در گزارش مرکز استانی هانگژو در روز یکشنبه از 138 مورد در ژجیانگ، 44 مورد در نینگبو، 77 مورد در شائوکسینگ و 17 مورد در مرکز استان هانگژو گزارش شده است.

توالی یابی و تجزیه و تحلیل کل ژنوم نشان داد که موارد در این سه شهر توسط سویه دلتا AY.4 ایجاد شده است که گفته می شود قابل انتقال تر است و بار ویروسی بالاتری نسبت به ویروس کرونای جدید دارد. یکی از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های استان ژجیانگ می گوید.

مقامات محلی برای جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس محدودیت هایی را برای تجمعات عمومی و سفر به خارج از استان اعمال کرده اند. این استان 64.6 میلیون نفر جمعیت دارد.

روز دوشنبه در گزارشی جداگانه، کمیسیون ملی بهداشت اعلام کرد که این استان تنها در روز یکشنبه 74 مورد جدید گزارش شده را گزارش کرده است. مشخص نیست که آیا این موارد جدید هستند یا خیر.

کمیسیون روز دوشنبه 80 مورد در کشور را گزارش کرد که 74 مورد در ژجیانگ، پنج مورد در مغولستان داخلی و یک مورد در شانشی بود.

جهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی پکن در فوریه 2022 رخ داد و باعث نگرانی مقامات اینجا شد.

چین که به طور مؤثر سفرهای بین المللی را محدود کرده است، گزارش های پراکنده ای از موارد را گزارش کرده است که سؤالاتی را در مورد سیاست عدم ابتلا به کروناویروس ایجاد می کند.

از زمان شیوع این ویروس در ووهان در سال 2019 تا یکشنبه، تعداد کل موارد تایید شده کووید-19 در سرزمین اصلی به 99780 نفر در چین رسیده است.

این شامل 1381 بیمار بود که هنوز تحت درمان بودند که 27 نفر از آنها در وضعیت شدید قرار داشتند.

این سازمان در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد که در مجموع 93763 بیمار از بیمارستان های سرزمین اصلی ترخیص شده اند و 4636 نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.