چگونه تاجگذاری شاه چارلز از بحث کوهنور طفره رفت

چگونه تاجگذاری شاه چارلز از بحث کوهنور طفره رفت

کهینور در تاجگذاری های گذشته بریتانیا نقشی کلیدی داشته است (پرونده)

لندن:

به گفته یک کارشناس سلطنتی، کاخ باکینگهام از احتمال جنجال بر سر الماس کوهینور دوران استعمار که توسط هند ادعا شده بود آگاه بود و از تبدیل شدن آن به داستان فرعی مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در ماه آینده جلوگیری می کرد.

کامیلا تومینی دستیار سردبیر «دیلی تلگراف» است و به عنوان کارشناس سلطنتی روزنامه اطلاعاتی درونی به خانواده سلطنتی بریتانیا دارد.

در مصاحبه ای با PTI، او به اهمیت انتخاب کامیلا برای چشم پوشی از تاج سنتی که برای شریک پادشاه به عنوان “تاج همسر” استفاده می شود، به دلیل تعبیه آن با کوهینور – همچنین به عنوان کوه نور شناخته می شود، فکر کرد. در میان جواهرات تاج که توسط کاخ برای مراسم تاجگذاری در 6 می رونمایی شد، تأیید شد که تاج ملکه مری توسط کامیلا انتخاب شده است.

تومینی می‌گوید: «فکر می‌کنم کاخ از بحث‌برانگیز بودن کوه نور آگاه بود و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند که نمی‌خواهند داستان جانبی درباره منشأ این الماس‌ها وجود داشته باشد.

“اساسا، [the palace have] تامینی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتم کار ایمن و معقول را انجام دهم، تا بحث جداگانه ای در مورد جواهرات در تاج نداشته باشد.

در اوایل این ماه، کاخ اعلام کرد که تغییرات و اضافات جزئی به تاج ملکه مری در حال انجام است، مانند گنجاندن الماس‌های کولینان III، IV و V که برای سال‌ها بخشی از مجموعه جواهرات شخصی ملکه الیزابت دوم بودند. این طرح از تاج ملکه الکساندرا در سال 1902 الهام گرفته شده است – که در ابتدا با کوهینور پوشانده شده بود، که اکنون از سال 1937 در تاج ملکه الیزابت ملکه مادر، مادر ملکه الیزابت دوم قرار دارد.

ماه گذشته، Historic Royal Palaces، موسسه خیریه ای که کاخ های بریتانیا را مدیریت می کند، گفت که این الماس بدنام در عوض بخشی از نمایشگاه جدید جواهر خانه در برج لندن خواهد بود که برای اولین بار به عنوان “نماد فتح” طبقه بندی می شود. بر اساس ارزیابی آن، الماس احتمالاً از معادن گلکوندا در جنوب هند سرچشمه گرفته و 105.6 قیراط وزن دارد. زمانی بسیار بزرگتر بود اما در سال 1852 برای بهبود درخشندگی و مطابقت با ذائقه اروپایی معاصر دوباره برش داده شد.

کوهنور که در زبان فارسی به معنای کوه نور است، چند سال قبل از اینکه ملکه ویکتوریا در پی شورش 1857 تاجگذاری کند، از خزانه مهاراجه رنجیت سینگ در اختیار ملکه ویکتوریا قرار گرفت و نقش مهمی در تاجگذاری بریتانیا ایفا کرده است. از گذشته تا غیبت آشکار آن در مراسم ماه آینده.

انتخاب تاج ملکه مری توسط کامیلا همچنین اولین مورد در دوران مدرن است که از یک تاج موجود برای تاجگذاری همسر پادشاه استفاده می شود، به طوری که تمام تاج های گذشته مخصوصاً برای همسر جدید ساخته شده اند. این یکی از مجموعه‌ای از انحرافات از سنت است که توسط چارلز، 74، و کامیلا، 75، در تلاش برای ایجاد لحن پایدارتری که با زمان طنین‌انداز می‌کند و همچنین عناصر مدرن را در مراسم گنجانده است.

یکی دیگر از جنبه های مدرن اصلی مراسم مذهبی عمدتاً مسیحی در کلیسای وست مینستر لندن برای تاج گذاری در 6 می، گزارش هایی از برنامه های پادشاه برای انعکاس برخی عناصر چند دینی است که با عموم مردم بریتانیا و همچنین مهاجران هندی ارتباط برقرار می کند. بر اساس گزارش‌ها، همتایان مجلس اعیان از مذاهب هندو، مسلمان، یهودی و سیک، قطعات کلیدی تاج‌گذاری را در روز در ابی حمل خواهند کرد.

“من فکر می‌کنم پادشاه می‌خواهد تا آنجا که ممکن است متنوع و فراگیر باشد و این بدان معناست که این خدمات فقط نشان دهنده افراد با ایمان نیست، بلکه افرادی از هیچ‌کدام و مذاهب مختلف را نیز نمایندگی می‌کند. در طول دوران او به عنوان وارث ظاهراً کارهای زیادی در زمینه چند ادیان انجام داده است. او از عبادتگاه های مختلف بازدید کرده است، او خود را با جوامع مذهبی مختلف خوشحال کرده است و بنابراین واقعاً تعجب آور نیست که او تصمیم گرفته است که تاجگذاری باید این را منعکس کند.”

چارلز همچنین برای اولین پیام کریسمس خود به عنوان پادشاه در دسامبر 2022، موضوع چند دینی را انتخاب کرد و به کار کلیساها، کنیسه ها، مساجد، معابد و گوردواراها در سراسر بریتانیا اشاره کرد.