چک محدودیت های جدیدی را برای افراد واکسینه نشده اعمال می کند – RT World News

چک از روز دوشنبه افرادی را که واکسینه نشده اند از ورود به فضاهای عمومی مانند رستوران ها و مغازه ها منع می کند. آزمایش منفی کووید-19 دیگر مجاز نخواهد بود.

آندری بابیس، نخست وزیر مستعفی روز چهارشنبه در سخنانی گفت که کشور از دوشنبه هفته آینده به اصطلاح مدل باواریا را اتخاذ خواهد کرد و ورود افرادی که واکسن کووید-19 دریافت نکرده اند را از ورود به اماکن عمومی منع می کند. افرادی که اخیراً از این ویروس بهبود یافته اند اجازه ورود خواهند داشت.

ادامه مطلب


فرانسه در بیداری برای جنگ به یونان باستان روی می آورد

این کشور از صبح روز دوشنبه وارد قرنطینه نسبی برای افراد واکسینه نشده می شود، با این فرض که محدودیت ها در روز پنجشنبه توسط کابینه تصویب شود.

ما مدل باواریا را از یکشنبه تا دوشنبه معرفی خواهیم کرد. این بدان معناست که ورود به رستوران ها، مؤسسات خدماتی یا رویدادهای جمعی فقط برای افرادی که واکسینه شده اند یا بازمانده شده اند مجاز خواهد بود. کسانی که با یک دوز واکسینه شده اند باید آزمایش PCR انجام دهند. بابیس در تلویزیون محلی گفت.

نخست وزیر گفت که خودآزمایی به طور کامل لغو خواهد شد، زیرا او از افراد واکسینه نشده به دلیل مسدود شدن بیمارستان ها و جلوگیری از رسیدن درمان به افرادی که بیماری های دیگر دارند ابراز تاسف کرد.

«تعداد قربانیان در حال افزایش است. وضعیت جدی است واکسیناسیون تنها راه حل است، هیچ راه حل دیگری وجود ندارد. او اضافه کرد.

این کشور شاهد افزایش تعداد مبتلایان است و رکورد 22479 مورد جدید در روز سه شنبه گزارش شده است.

مدل باواریا به اقدامات سختگیرانه ضد کووید اشاره دارد که در ایالت جنوبی آلمان معرفی شده است. مارکوس سودر، نخست وزیر این ایالت، مدعی شد که چاره ای جز اجرای آن وجود ندارد “نوعی قرنطینه برای افراد واکسینه نشده” با اشاره به افزایش فشار بر بیمارستان ها و کادر پزشکی.

در همین حال، حدود دو میلیون نفر در اتریش که هنوز واکسن کووید خود را دریافت نکرده اند، در تلاش برای کاهش تعداد مبتلایان، در معرض اولین قرنطینه در جهان برای افراد واکسینه نشده قرار گرفته اند.

در حالی که 68٪ مردم در آلمان و 65٪ در اتریش واکسینه می شوند، کمی بیش از 60٪ در جمهوری چک واکسینه می شوند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!