چه زمانی سازمان ملل اعلامیه جهانی حقوق بشر را تصویب کرد؟

در اینجا دلیل نامگذاری 10 دسامبر به عنوان روز حقوق بشر در سطح جهانی است

روز حقوق بشر 2021: حقوق بشر توسط قوانین بین المللی و ملی محافظت می شود.

دهلی نو:

جهان روز حقوق بشر را برای افزایش آگاهی در مورد حقوق مسلمی که همه به عنوان یک انسان مستحق آن هستند، جشن می گیرند. این روز همچنین جشنی برای تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر (UDHR) توسط سازمان ملل متحد در سال 1948 است. برنامه های مختلفی در سراسر جهان برای تشویق دولت ها، سازمان های اجتماعی برای پیشبرد اهداف برابری و حمایت از حقوق سازماندهی می شود. از همه افراد – صرف نظر از نژاد، رنگ، مذهب یا جنسیت.

تاریخ

روز حقوق بشر در سراسر جهان در 10 دسامبر جشن گرفته می شود تا به مناسبت تصویب UDHR، که به عنوان یک سند عطف تلقی می شود، جشن گرفته شود.

موضوع روز حقوق بشر 2021

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که موضوع روز حقوق بشر امسال «برابری» خواهد بود. این موضوع از ماده 1 UDHR گرفته شده است که می گوید: “همه افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از نظر حیثیت و حقوق برابر هستند.”

تاریخ و اهمیت

حقوق بشر توسط قوانین و معاهدات بین المللی و ملی در سطح جهانی محافظت می شود. ماموریت حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان به یک گروه 47 نفره موسوم به شورای حقوق بشر محول شده است. این کشورهای عضو سازمان ملل برای جلوگیری از نابرابری، سوء استفاده و تبعیض، محافظت از آسیب پذیرترین و مجازات عاملان نقض حقوق بشر، اختیار دارند.

نیاز به حمایت از حقوق بشر افراد در عواقب همه‌گیری که منجر به فقر بیشتر شده است، معنای بیشتری یافته است.