چرا سنگاپور تصمیم می گیرد قبل از فشار دادن دکمه Panic در Omicron صبر کند؟

این کشور تصمیم می گیرد قبل از فشار دادن دکمه Panic در Omicron منتظر بماند

بیش از 85 درصد از جمعیت سنگاپور به طور کامل علیه کووید-19 واکسینه شده اند.

دور پیشروی سنگاپور در جهان از کووید صفر به دقت زیر نظر گرفته می‌شود، زیرا نوع omicron در بازارهای جهانی در حال چرخش است. تاکنون، این کشور از تغییر مسیر در بازگشایی تدریجی مرز خودداری کرده است و کارشناسان می گویند قبل از فشار دادن دکمه وحشت، زمان صبر کردن دارد.

سنگاپور به جای پیوستن به ژاپن و اسرائیل در بستن مجدد مرزها به روی خارجی ها، خطوط سفر واکسینه شده موجود خود را باز نگه داشت و به جای آن تصمیم گرفت تا آزمایشات را برای مسافران افزایش دهد و تسهیل بیشتر سفر و محدودیت های اجتماعی را متوقف کند.

اشلی سنت جان، دانشیار ایمونولوژی در دانشکده پزشکی Duke-NUS، گفت: «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این نوع باید باعث وحشت شود یا نیاز به روش‌های کاملاً متفاوتی برای مدیریت و مهار داشته باشد، وجود ندارد. “من فکر نمی‌کنم که انتظار داشته باشیم که omicron به راحتی مهار شود، واقع بینانه نیست. علیرغم بسیاری از اقدامات از جمله آزمایش و حرکت محدود، احتمالاً به طور قابل توجهی در جهان گسترش می یابد.”

کارشناسان می گویند، کلید توانایی سنگاپور برای جلوگیری از محدودیت های فوری، یکی از بالاترین نرخ های واکسیناسیون در جهان، تلاش برای محافظت از سیستم مراقبت های بهداشتی آن در برابر افزایش عفونت و سرعت بازگشایی آن است. اقتصاد آسیای جنوب شرقی که به شدت به تجارت و حمل و نقل متکی است، زمانی که نوع دلتا بسیار قابل انتقال، حذف کووید را غیرممکن کرد، به استراتژی زندگی با ویروس روی آورد. این اولین باری بود که این کار را در میان چند حوزه قضایی آسیا-اقیانوسیه انجام داد که قبلاً تلاش کرده بودند ویروس را از بین ببرند.

mkla8ur8

مسافران در خط مسافرتی واکسینه شده برای عبور اتوبوس از مسیر جوهور-سنگاپور در ایستگاه اتوبوس وودلندز در سنگاپور، دوشنبه، 30 نوامبر 2021، چک-این می‌کنند. سنگاپور و مالزی مسیری را بازگشایی کردند که دو کشور را به هم متصل می‌کند و اجازه می‌دهد عبور و مرور بین دو کشور انجام شود. سفر زمینی مرزی برای اولین بار از اسفند ماه سال گذشته.

Ooi Eng Eong، استاد بیماری‌های عفونی نوظهور در دانشکده پزشکی Duke-NUS گفت: «بستن مرزها، به ویژه در مکان‌هایی که میزان واکسیناسیون بالایی دارند، غیرضروری است. “من گمان می‌کنم که omicron قبلاً به بسیاری از مکان‌ها و بدون شناسایی گسترش یافته است. اگر omicron به اندازه دلتا قابل انتقال باشد، بسته شدن مرزها تنها معرفی اجتناب‌ناپذیر ویروس را به تاخیر می‌اندازد.”

اوی اضافه کرد که واکسیناسیون هنوز بهترین دفاع است، زیرا حتی اگر اثر بخشی در برابر عفونت omcron کاهش یابد، ایمن سازی به احتمال زیاد همچنان از پیشرفت عفونت و تبدیل شدن به کووید شدید جلوگیری می کند.

در حالی که بیش از 85 درصد از جمعیت خود به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند و عفونت های جدید تثبیت شده است، اخیراً سنگاپور به افراد خانواده های مختلف اجازه داده است که در گروه های 5 نفره در رستوران ها غذا بخورند. همچنین به‌تدریج برنامه خطوط سفر واکسینه‌شده‌اش را به کشورهای بیشتری گسترش داده بود، پیش از آنکه برنامه‌هایی را با قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به‌عنوان یک اقدام احتیاطی در میان نگرانی‌ها در مورد Omicron به تأخیر انداخت.

Leong Hoe Nam، متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان Mount Elizabeth Novena سنگاپور، گفت: «اگر omicron بیاید، می آید. “تصمیم در مورد بسته شدن یا نشدن بسته به ظرفیت بیمارستان بستگی دارد و امکانات درمانی کووید-19 به شدت آنها را تقویت کرده است.”

لئونگ با اشاره به تصمیم این کشور در روز سه شنبه برای تشدید آزمایشات در مرز خود گفت، با این حال، به نظر می رسد مقامات سنگاپور هیچ شانسی ندارند. او گفت که با نرخ بالای واکسیناسیون، سنگاپور باید بتواند نوع جدید را نسبتاً خوب تحمل کند، با توجه به تجربه پرتغال به خوبی تلقیح شده که در آن omicron ظهور کرده است.

برای اطمینان، چیزهای زیادی در مورد omicron ناشناخته باقی مانده است، و سنگاپور سیگنال داده است که در صورت نیاز، آن را سفت خواهد کرد. وزیر بهداشت، اونگ یه کونگ، وضعیت را با بازی مارها و نردبان‌ها مقایسه کرد – اگر این نوع بدتر از بازی‌های گذشته باشد، شکست‌های قابل توجهی در مبارزه با همه‌گیری وجود خواهد داشت، اما اگر عفونی‌تر و در عین حال خفیف‌تر و کمتر مضر باشد. او در فیس بوک گفت: “این در واقع یک پیشرفت مثبت است. ما به سمت زندگی با کووید-19 پیش می رویم.”

اونگ روز سه شنبه در یک نشست توجیهی گفت: «در عین حال، ما باید رویکردی محتاطانه داشته باشیم و اقدامات مناسبی را برای مهار اومیکرون انجام دهیم، نه اینکه اجازه دهیم در جامعه ما تثبیت شود، در حالی که بیشتر بدانیم». “وقتی در مورد آن بیشتر یاد بگیریم، مطمئن هستم که زندگی با omicron را یاد خواهیم گرفت، درست مانند نحوه زندگی با دلتا.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)