“چرا باید بمانیم؟” دور جدید شغل متا کارمندان را خشمگین کرد

کاهش روز چهارشنبه باعث ابراز ناامیدی کارمندان متا شد (نمایندگی)

شرکت متا پلتفرم روز چهارشنبه دور دیگری از کاهش مشاغل را انجام داد، این بار به مهندسان و تیم‌های فناوری مجاور ضربه زد، زیرا مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، برای ساده‌سازی کسب‌وکار تلاش کرد تا سال 2023 را به «سال کارآمدی» تبدیل کند.

متا در ماه مارس به اولین شرکت فناوری بزرگ تبدیل شد که دور دوم اخراج های انبوه را اعلام کرد که به گفته او در سه دسته اصلی طی چند ماه انجام می شود و 10000 کارمند را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاهش روز چهارشنبه، اگرچه انتظار می رفت، ابراز ناامیدی را از سوی کارکنان متا برانگیخت. اخراج ها موضوع پرطرفدارترین سوالاتی بود که در یک فروم داخلی شرکت در روز چهارشنبه قبل از جلسه تالار شهر کارمندان آتی ارسال شد.

“شما روحیه و اعتماد به رهبری بسیاری از بازیگران عالی که با شدت کار می کنند را از بین برده اید. چرا ما باید در متا بمانیم؟” یکی از سوالاتی که رویترز دیده است را بخوانید.

این سوال به نظرات زاکربرگ در سال گذشته اشاره دارد که از کارمندان خواسته بود تا با “شدت” بیشتری برای رویارویی با چالش های تجاری شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام کار کنند.

این شرکت درخواست رویترز برای اظهار نظر را رد کرد.

دور اول اخراج متا در پاییز بیش از 11000 کارمند یا 13 درصد از نیروی کار آن زمان را تحت تأثیر قرار داد و پیش از آن بود که سایر شرکت های بزرگ فناوری هزاران کارمند خود را پس از رونق تبلیغات دیجیتال و رایانش ابری ناشی از بیماری همه گیر از دست دادند.

با تجدید ساختار، متا همچنین پروژه های با اولویت پایین تر را کنار گذاشته و لایه های مدیریت میانی را “مسطح” می کند.

سرمایه گذاران به شرکت برای کوچک کردن پاداش داده اند.

سهام متا در سال جاری حدود 80 درصد افزایش یافته است، بیش از کاهش 64 درصدی افت در سال 2022، و عملکرد بهتری نسبت به رشد 16 درصدی Nasdaq Composite در آن دوره داشته است.

این شرکت که نتایج سه ماهه اول خود را در 26 آوریل اعلام خواهد کرد، انتظار می رود از یک پیکاپ متوسط ​​در بازار تبلیغات دیجیتال و فشار نظارتی بر رقیب اصلی TikTok بهره مند شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)