چرا آزمایش موشکی جدید چین آمریکا را شوکه کرد؟

چرا آزمایش موشکی جدید چین آمریکا را شوکه کرد؟

آزمایش موشکی چین: گزارش ها حاکی از آن است که چین در جریان آزمایشی در ماه جولای، موشکی را از یک سلاح مافوق صوت شلیک کرد.

فایننشال تایمز گزارش داد که چین در جریان آزمایشی در ماه ژوئیه هنگام نزدیک شدن به یک هدف، موشکی را از یک سلاح مافوق صوت شلیک کرد و افزود که پنتاگون متعجب شده است زیرا هیچ کشوری از این توانایی برخوردار نیست.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که یک خودروی مافوق صوت که توسط چین به فضا پرتاب شده بود، پرتابه را بر فراز دریای چین جنوبی در حالی که با سرعت پنج برابر صوت حرکت می کرد، شلیک کرد.

به گفته این روزنامه، برخی از کارشناسان نظامی معتقدند که یک موشک هوا به هوا شلیک شده است. برخی دیگر فکر می کردند که این اقدام متقابلی است که می تواند به توانایی سیستم های دفاع موشکی برای از بین بردن سلاح های مافوق صوت که می تواند کلاهک هسته ای را حمل کند، در یک نبرد آسیب برساند.

فایننشال تایمز ماه گذشته گزارش داد که چین آزمایش‌های تسلیحات مافوق صوت را در 27 ژوئیه و بار دیگر در 13 اوت انجام داده است که نگرانی واشنگتن را در مورد قابلیت‌های نظامی پیشرفته پکن افزایش داده است. وزارت خارجه چین گفت که این کشور «یک فضاپیمای معمولی» را آزمایش کرده است تا ببیند آیا قابل استفاده مجدد است یا خیر.

اگر آزمایش‌های تسلیحات مافوق صوت چین تأیید شود، ممکن است رئیس‌جمهور شی جین پینگ در حال بررسی حملات مداری به‌عنوان راهی برای مقابله با پیشرفت‌های آمریکا در سرنگونی موشک‌های بالستیک قبل از اینکه بتواند سرزمین آمریکا را تهدید کند، باشد. سال گذشته، نیروی دریایی آمریکا با موفقیت یک موشک بالستیک قاره پیمای ساختگی را رهگیری کرد.

آنکیت پاندا، کارشناس ارشد استنتون در برنامه سیاست هسته‌ای در کارنگی، گفت: «مطمئناً نمی‌توانم سابقه‌ای فنی برای یک وسیله نقلیه سرخورده مافوق صوت که نوعی محموله را آزاد می‌کند فکر کنم – که در داستان FT به طور ضمنی یک موشک است. وقف برای صلح بین المللی

او گفت: “با این حال، نمی دانم که آیا این “موشک” ممکن است نوع دیگری از محموله باشد، شاید یک اقدام متقابل یا نوعی مکانیسم پشتیبانی دیگر باشد.” پاندا افزود: سؤالاتی در مورد سودمندی نظامی چنین تظاهراتی وجود دارد و جامعه بین المللی نباید تصور کند که چین قصد استقرار چنین سلاحی در میدان را دارد.