پیام “هیچ کس جرات نمی کند” رئیس دادگستری پاکستان در میان اتهام “غیر رایگان” دادگاه ها

پیام

گلزار احمد رئیس قاضی پاکستان گفت که هیچکس به من نمی گوید که چگونه حکم خود را بنویسم

اسلام آباد:

گلزار احمد، رئیس دادگستری پاکستان روز شنبه با رد ادعاها مبنی بر اینکه قوه قضاییه تحت فشار نهادهای امنیتی است، گفت که قوه قضاییه در این کشور هرگز از سایر نهادها دیکته نمی‌کند.

به گزارش روزنامه داون، رئیس دادگستری پاکستان در واکنش به اظهارات علی احمد کرد، رئیس سابق کانون وکلای دادگاه عالی این کشور، در جریان کنفرانسی در لاهور، این اظهار نظر را بیان کرد.

این اختلاف در حالی رخ می دهد که پاکستان در “شاخص حاکمیت قانون” پروژه عدالت جهانی در رتبه 130 از میان 139 کشور قرار گرفته است، درست بالاتر از نیکاراگوئه و هائیتی، و پایین تر از نیجریه، اتیوپی و میانمار.

احمد کرد، طی کنفرانسی، ضمن سخنرانی با موضوع “نقش قوه قضاییه در حمایت از حقوق بشر و تقویت دموکراسی” به شدت از قوه قضائیه انتقاد کرده بود.

یک ژنرال بر کشور 220 میلیونی مسلط است، همین ژنرال قوه قضائیه را به عدد 126 رسانده است. [in rankings]وی احتمالاً با اشاره به شاخص حاکمیت قانون WJP در سال 2021 که در آن پاکستان رتبه 126 را در رده حقوق اساسی دارد، گفت.

کرد در سخنرانی خود گفت: «یک تقسیم روشن و قابل مشاهده» در قوه قضاییه وجود دارد.

در پاسخ به رئیس سابق کانون وکلای دادگستری پاکستان، سی جی پی گلزار گفت که او “کاملاً” با ارزیابی انجام شده توسط وکیل ارشد موافق نیست. او این ادعا را رد کرد که دادگاه‌های پاکستان «آزاد نیستند» و «ما تحت فشار کسی یا نهادها کار می‌کنیم».

“من تحت فشار هیچ نهادی قرار نگرفته ام و به هیچ نهادی گوش نداده ام. هیچ کس به من نمی گوید و راهنمایی نمی کند که چگونه حکم خود را بنویسم. من هرگز تصمیمی نگرفته ام که به گفته دیگری این کار را انجام دهم و هیچ کس هم چنین تصمیمی نداشته است. شجاعت هر چیزی به من گفتن.»

گلزار تاکید کرد که هیچ کس در کار او دخالت نکرده است و او بر اساس “درک و وجدان من” در مورد پرونده های خود تصمیم می گیرد. او افزود: «من هرگز به دیکته کسی به من گوش نداده، ندیده‌ام، درک نکرده‌ام یا احساس نکرده‌ام.

قابل ذکر است، اطهر مین الله، رئیس دادگاه عالی اسلام آباد، برخی از استدلال های کرد را پذیرفت.

رئیس دادگستری اسلام آباد از کرد تشکر کرد و گفت که “برای ما بسیار مهم است که بدانیم وکلا و مردم در مورد ما چه فکر می کنند.”

او گفت: “اجازه دهید به آقای علی احمد کرد اطمینان دهم که هیچ قاضی مستقل نمی تواند بهانه ای بیاورد که تحت فشار یا تحت تأثیر قرار گیرد. هر چنین بهانه ای… من می ترسم… نقض سوگند باشد.” .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)