پکن حملات تایوان را شبیه سازی می کند – اخبار RT World

رسانه های دولتی چین روز یکشنبه گزارش دادند که پکن حملات دقیقی را به تایوان در طول تمرین نظامی ترکیبی در اطراف جزیره شبیه سازی کرده است. این مانورها، شامل یک ناو هواپیمابر، در پاسخ به سفر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده، راه اندازی شد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که تا صبح یکشنبه 9 کشتی نیروی دریایی و 71 هواپیمای جنگی در نزدیکی جزیره کشف شده است. این سازمان افزود که 45 هواپیما از جمله جت های جنگنده، هواپیماهای تجسسی و هواپیماهای بدون سرنشین وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره (ADIZ) شدند. هواپیماهای گشتی تایوان و همچنین کشتی‌های نیروی دریایی و سامانه‌های موشکی زمینی فعال شدند تا “پاسخ دادن [to] این فعالیت ها،” وزارت گفت.

سرهنگ ارشد شی یی، سخنگوی فرماندهی تئاتر شرق ارتش آزادیبخش خلق (PLA) روز شنبه گفت که کشتی ها و هواپیماها “احاطه کردن” تایوان به عنوان بخشی از تمرین شی این تمرینات را یک هشدار توصیف کرد در مقابل تبانی بین نیروهای جدایی طلب به دنبال «استقلال تایوان» و نیروهای خارجی و علیه فعالیت های تحریک آمیز آنها.»


نماینده کنگره آمریکا برای جنگ با چین آماده است

بازی های جنگی سه روزه با نام “شمشیر تیز متحد” روز شنبه پس از بازگشت تسای از ایالات متحده آغاز شد. پکن تایوان را که از اواخر دهه 1940 توسط یک دولت جداگانه اداره می شود، به عنوان قلمرو مستقل خود می داند و با هرگونه به رسمیت شناختن دیپلماتیک مقامات تایپه مخالف است. روز جمعه، پکن دو گروه مستقر در تایوان را در لیست سیاه قرار داد که آنها را به ترویج استقلال جزیره متهم کرد.

به عنوان بخشی از تور 10 روزه خود در آمریکای مرکزی و شمالی، تسای با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ملاقات کرد که قول داد به حمایت از تایپه ادامه دهد. “من معتقدم پیوند ما در حال حاضر قوی تر از هر زمان یا هر نقطه ای از زندگی من است.” نماینده جمهوری خواه کنگره گفت.

یک هیئت آمریکایی به رهبری مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه وارد تایوان شد. مک کال که پس از بازگشت از ایالات متحده با تسای ملاقات کرد، پکن را متهم کرد “تقرق شمشیر” و هشدار داد که باید “دوبار در مورد تهاجم فکر کنید.”

مقامات پکن اعلام کرده اند که به دنبال اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان هستند، اما واشنگتن را به دخالت در امور داخلی و تشویق آن متهم کرده اند. “تجزیه طلب” سیاستمداران در جزیره

واشنگتن رسما از سیاست چین واحد حمایت می کند، به این معنی که تنها یک دولت چین می تواند وجود داشته باشد. با این وجود، ایالات متحده به تایوان سلاح فروخته و قول داده است در صورت حمله از سرزمین اصلی از جزیره دفاع کند.

ملاقات تسای با مک کارتی در روز چهارشنبه دومین دیدار او با یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کمتر از یک سال گذشته بود. دیدار نانسی پلوسی، سلف مک کارتی، از تایوان در ماه اوت، پکن را بر آن داشت تا بزرگترین رزمایش خود را در تنگه تایوان برگزار کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: