پکن استرالیا را به دلیل “اشتباه محاسباتی” مورد انتقاد قرار داد – RT World News

چین از پیتر داتون وزیر دفاع استرالیا به دلیل ارزیابی “غیر مسئولانه” از سیاست خارجی این کشور، پس از یک سخنرانی که در آن این سوال مطرح شد که آیا تسلط احتمالی تایوان برای “رضایت” پکن کافی است یا خیر، انتقاد کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه، به طور خاص به سخنان داتون اشاره کرد. “وظیفه نشناس” اظهارات و انتقاد از او به خاطر “با وقاحت [distorting]” تلاش های چین برای “حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی”.

داتون در سخنرانی خود در باشگاه ملی مطبوعات کانبرا در روز جمعه هشدار داده بود که فضای استراتژیک کنونی در منطقه “پژواک دهه 1930” – به ظاهر به تنش های پیش از جنگ جهانی دوم اشاره دارد.

با این ادعا که پکن به سایر کشورهای منطقه نگاه می کند “ایالت های خراجی،” او پیشنهاد کرد که تایوان – که چین مدت‌ها مدعی است بخشی از قلمروش است – تنها اولین دومینویی خواهد بود که سقوط می‌کند. او شبح تسلط بالقوه چین بر جزایر سنکاکو را که کانون مناقشه ارضی با ژاپن هستند، مطرح کرد.

ارجاع به سخنرانی، شرح داده شده به عنوان “شاهین” توسط رسانه ها، ژائو داتون را متهم کرد “[misleading] مردم استرالیا در مورد وضعیت منطقه ای و اولویت ها. و “[inciting] درگیری و تفرقه بین کشورها و مردم.»

این اظهارات در تضاد با روند صلح، توسعه و همکاری در جهان امروز است و برای صلح و ثبات منطقه ای مضر است.

ادامه مطلب


استرالیا توسط کشتی جاسوسی چین هشدار داده شد

ژائو از داتون انتقاد کرد “اشتباه محاسباتی در سیاست خارجی چین” و هشدار داد که برخی از سیاستمداران استرالیایی باید از هیاهوی روایت «تهدید چین» برای منافع سیاسی خودخواهانه خودداری کنید.» وی افزود که استرالیا در حال سقوط است “مسیر اشتباه به سمت نقطه بی بازگشت.”

در حالی که داتون معتقد بود که این منطقه بود “در مسیر اجتناب ناپذیر درگیری نیست،” او گفت یک سیاست از رضایت یا مماشات بود “بدتر.” او متعهد شد “هر کاری از دستم بر میاد بکنم” به “بازداشتن [China] از موضع قدرت، نه ضعف» اگر پکن “راهی غیر از صلح را در پیش می گیرد.”

در ماه‌های اخیر، تنش‌های فزاینده‌ای بین دو کشور به دلیل طیفی از مسائل، از جمله تایوان، اختلاف تجاری تلخ بر سر صادرات زغال‌سنگ، و پیمان دفاعی سه جانبه کانبرا AUKUS با ایالات متحده و بریتانیا وجود داشته است که منجر به دستیابی استرالیا به حداقل خواهد شد. هشت زیردریایی هسته ای