پوتین در دیدار با نخست وزیر مودی از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد

پوتین در دیدار با نخست وزیر مودی از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد

نخست وزیر مودی روز دوشنبه برای اولین بار از سال 2019 به صورت حضوری با ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

دهلی نو:

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در دیدار با نارندرا مودی، نخست‌وزیر روسیه، گفت که مسکو نسبت به همه چیز مربوط به تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر، از جمله در زمینه وضعیت افغانستان، نگران است.

پوتین گفت: “ما مطمئناً نگران همه چیز مربوط به تروریسم و ​​مبارزه با آن هستیم. تروریسم همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته است. از این نظر، ما نمی توانیم نگران وضعیت و چگونگی توسعه آن در افغانستان نباشیم.” بیست و یکمین اجلاس سالانه هند و روسیه در خانه حیدرآباد.

رئیس جمهور روسیه درباره روابط دو کشور گفت: ما هند را یک قدرت بزرگ، یک ملت دوست و یک دوست آزمایش شده می دانیم. روابط بین ملت های ما در حال رشد است و من به آینده نگاه می کنم. او اضافه کرد.

این اولین دیدار حضوری دو رهبر از زمان دیدار آنها در حاشیه اجلاس بریکس در سال 2019 در برازیلیا است. از آن زمان تاکنون شش مکالمه تلفنی بین نخست وزیر مودی و پوتین به غیر از جلسات مجازی که آنها برای اجلاس های چندجانبه شرکت کرده اند، انجام شده است.

این سفر در ادامه سنت اجلاس های سالانه است که به طور متناوب در هند و روسیه برگزار می شود.

پیش از این، دو کشور اولین گفتگوی وزیران 2+2 خود را برگزار کردند.

دو کشور روز دوشنبه همچنین توافقنامه ای را برای خرید 6,01,427 تفنگ تهاجمی AK-203 از طریق Indo-Russia Rifles Pvt Ltd تحت توافقنامه همکاری نظامی-فنی برای سال های 2021-2031 امضا کردند.

پوتین روز چهارشنبه گفته بود که قصد دارد با نخست‌وزیر مودی ابتکارات جدید «در مقیاس بزرگ» در زمینه توسعه بیشتر روابط «ویژه ممتاز» روسیه و هند را بررسی کند.

پوتین گفت: “این مشارکت منافع متقابل واقعی را برای هر دو کشور به ارمغان می آورد. تجارت دوجانبه پویایی خوبی را نشان می دهد؛ روابط به طور فعال در بخش انرژی، نوآوری، فضا و تولید واکسن ها و داروهای کروناویروس در حال توسعه است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)