پهپادهای ساخت ترکیه از آسمان اوکراین ناپدید شدند – رسانه – اخبار RT World

به گفته Business Insider، کیف تقریباً کل ناوگان Bayraktar TB2 “یک بار ارزشمند” را از دست داد.

پهپادهای Bayraktar ترکیه به عنوان سلاح های شگفت انگیز معرفی می شدند و مقامات در کی یف ادعا می کردند که آنها را در برابر روسیه برتری می دهند، اما یک سال بعد از چند یگان باقی مانده دور از میدان جنگ و به جای ماموریت های تهاجمی برای شناسایی استفاده می شود. تحلیلگر تانک به Business Insider گفت.

اوکراین ده‌ها پهپاد تهاجمی Bayraktar TB2 خریداری کرد و از آنها برای حمله به دونباس استفاده کرد که حداقل یک بار نقض توافق آتش‌بس بود، حتی قبل از شروع درگیری با روسیه در فوریه گذشته. کی‌یف همچنین ادعا می‌کند که با وجود بی‌طرفی رسمی ترکیه، تعداد نامشخصی پهپاد اضافی را در طول سال گذشته دریافت کرده است.

در ماه‌های اول درگیری، کی‌یف مرتباً ادعای حملات موفقیت‌آمیز با استفاده از TB2 را داشت، اما در ماه جولای، بایراکتارها “تقریبا بی فایده” و کیف آنها را برای “عملیات ویژه نادر،” خلبانان اوکراینی در آن زمان به فارین پالیسی گفتند.


اوکراین اعتراف کرد که پهپاد خود را بر فراز کیف سرنگون کرده است

نیروهای روسیه منهدم شدند بیش از 100 پهپاد Bayraktar در اوکراین، معاون فرمانده کل نیروی هوافضا، سپهبد آندری دمین، در آوریل ادعا کرد.

در حال حاضر، پهپادهایی که یک بار با ارزش بوده اند تقریباً به طور کامل سرنگون شده اند. Business Insider روز یکشنبه به نقل از یک متخصص در سیستم های نظامی بدون سرنشین و رباتیک در مرکز تحلیل های دریایی، ساموئل بنت، نوشت.

این پهپاد به‌عنوان یک پهپاد نسبتا کند و کم‌پرواز، می‌تواند به هدفی برای طیف وسیعی از سامانه‌های پدافند هوایی که به خوبی سازماندهی شده‌اند تبدیل شود.» بندیت گفت و افزود که هنگامی که ارتش روسیه دست به کار شد، توانست بسیاری از TB2 ها را منهدم کند.

Bayraktar TB2 طرحی از شرکت ترکی Baykar Makina است که برای هر دستگاه حدود 2 میلیون دلار قیمت دارد. آنکارا از سال 2020 پهپادهای بایکار را تبلیغ می کند، زمانی که گفته می شد آنها به آذربایجان در پیروز شدن در جنگ 2020 قره باغ کوهستانی کمک کردند. نیروهای ترکیه آنها را در سوریه و لیبی نیز مستقر کرده اند.


مقامات اوکراینی در یک تماس شوخی از پهپادهای Bayraktar انتقاد کردند

در پاسخ به یک تماس‌گیرنده شوخی در سال گذشته، رئیس انجمن شرکت‌های دفاعی اوکراین اعتراف کرد که «بیشتر روابط عمومی و فساد در بایراکتار است تا استفاده جنگی. و ادعا کرد “همه آنها ظرف یک هفته سرنگون شدند.”

در اوایل ماه جاری، یک Bayraktar TB2 پس از اینکه ادعا می‌شد بر فراز پایتخت اوکراین سرکشی کرد، با ویدیویی که نشان می‌دهد هواپیمای بدون سرنشین توسط موشکی که از شانه شلیک می‌شود، سرنگون شد، منهدم شد. در حالی که طرفدار اوکراین است “Intel منبع باز” حساب‌ها در ابتدا ادعا می‌کردند که این یک “کورسیر” روسی است، ارتش اوکراین بعداً اعتراف کرد که پس از اینکه اپراتورها نتوانستند کنترل خود را دوباره به دست آورند، مجبور شدند پهپاد خود را نابود کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: