پنل ایالات متحده واکسن‌های mRNA کووید-19 را نسبت به جانسون و جانسون توصیه می‌کند

پنل ایالات متحده واکسن‌های mRNA کووید-19 را نسبت به جانسون و جانسون توصیه می‌کند

این هیئت با 15-0 به نفع به اصطلاح “توصیه ترجیحی” رای داد. (نمایندگی)

واشنگتن:

گروهی از متخصصان پزشکی ایالات متحده که به دولت توصیه می‌کنند، روز پنجشنبه به توصیه واکسن‌های mRNA کووید ساخته شده توسط فایزر و مدرنا نسبت به واکسن جانسون و جانسون، با توجه به محافظت ضعیف‌تر و خطرات بیشتر، رای دادند.

این هیئت با 15-0 به نفع به اصطلاح “توصیه ترجیحی” رای داد که برای همه افراد بالای 18 سال اعمال می شود.

بث بل، استاد بالینی در دانشگاه واشنگتن، با اشاره به واکسن J&J با نام جایگزین، در مورد رای خود گفت: “من واکسن جانسن را به اعضای خانواده خود توصیه نمی کنم.”

از سوی دیگر، من فکر می‌کنم که باید بدانیم که افراد مختلف انتخاب‌های متفاوتی انجام می‌دهند و اگر به درستی از آن مطلع شوند، فکر نمی‌کنم که این گزینه را حذف کنیم.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) پس از ظهور موارد بیشتری از لخته شدن جدی، خواستار رأی گیری شد.

بر اساس داده های جدید منتشر شده توسط CDC، حداقل 9 نفر بر اثر لخته شدن با پلاکت های پایین یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) تا 9 دسامبر جان خود را از دست داده اند که حدود 16 میلیون دوز از واکسن تزریق شده است.

تا 31 اوت 54 مورد وجود داشت و 36 مورد نیاز به بستری در مراقبت های ویژه داشتند. برخی از کسانی که نمردند عوارض طولانی مدتی مانند فلج داشتند.

بیشترین خطرات در زنان 30 تا 49 ساله مشاهده شد که میزان TTS حدود یک در 100000 بود.

اما خطر به این جمعیت محدود نمی شود، زیرا دو مورد از 9 مرگ در میان مردان رخ می دهد. CDC گفت که تعداد تلفات نیز ممکن است دست کم گرفته شود. به طور کلی، تقریباً یک مورد از هر هفت مورد TSS کشنده بوده است.

سارا اولیور، دانشمند CDC، به کمیته ای متشکل از کارشناسان مستقل گفت که چندین گزینه در دسترس آنها وجود دارد، از جمله رای دادن به توصیه به استفاده از این واکسن.

اما هیئت متخصصان موافقت کردند که واکسن J&J باید در دسترس افرادی باقی بماند که به هر دلیل ممکن است واکسن‌های mRNA را رد کنند، علی‌رغم اثربخشی بالاتر و خطرات کمتر.

آنها همچنین احساس کردند که توصیه کردن به طور کامل ضد شلیک J&J سیگنال منفی را به سایر نقاط جهان که ممکن است تنها گزینه موجود باشد ارسال می کند.

پنی هیتون، رئیس بخش جهانی واکسن‌های منطقه درمانی در J&J گفت: واکسن جانسون و جانسون کووید-19 ابزار نجات جان افراد در جمعیت‌های پرخطر است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)