پنتاگون: هیچ نظامی آمریکایی به دلیل حمله مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل مجازات نمی شود

پنتاگون: هیچ نظامی آمریکایی به دلیل حمله مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل مجازات نمی شود

در حمله هواپیمای بدون سرنشین در کابل در ماه اوت 10 غیرنظامی افغان از جمله هفت کودک کشته شدند. (فایل)

واشنگتن:

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ سرباز یا مقام آمریکایی به دلیل حمله هواپیمای بدون سرنشین در کابل در ماه اوت که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی افغان از جمله هفت کودک شد، با برخورد انضباطی روبرو نخواهد شد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع، گفت، لوید آستین، وزیر دفاع، بررسی سطح بالایی از این حمله را دریافت کرده است که در آن هیچ توصیه ای مبنی بر پاسخگویی وجود ندارد.

کربی گفت: “او توصیه های آنها را تایید کرد.” “وزیر… خواستار اقدامات پاسخگویی بیشتر نیست.”

حمله هواپیمای بدون سرنشین 29 اوت در آخرین روزهای تخلیه کابل به رهبری ایالات متحده پس از به دست گرفتن کنترل این کشور توسط طالبان صورت گرفت.

مقامات آمریکایی گفتند که اطلاعاتی در مورد حمله احتمالی داعش در عملیات تخلیه فرودگاه کابل دارند و موشکی را از یک هواپیمای بدون سرنشین به سمت هدفی پرتاب کردند که در واقع یک خانواده شامل یک مرد افغانی بود که برای یک گروه کمک‌رسان آمریکایی کار می‌کرد. .

در اوایل نوامبر، گزارش اولیه ای که توسط بازرس کل نیروی هوایی ایالات متحده، سپهبد سامی سعید انجام شد، این حمله را غم انگیز اما “یک اشتباه صادقانه” خواند.

در بررسی ژنرال کنت مک کنزی جونیور، رئیس فرماندهی مرکزی و ژنرال ریچارد کلارک، رئیس فرماندهی عملیات ویژه، از گزارش سعید و توصیه‌های دقیق در مورد رویه‌ها برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین آینده استفاده شد.

اما هیچ درخواستی برای مجازات کسی به خاطر این اشتباه نداشت.

کربی گفت: «آنچه ما در اینجا دیدیم، شکست در روند اجرا و رویدادهای رویه‌ای بود، نه نتیجه سهل انگاری، نه نتیجه سوء رفتار، نه نتیجه رهبری ضعیف».

کربی افزود: اگر آستین “باور می کرد که مسئولیت پذیری لازم است، مطمئناً از این نوع تلاش ها حمایت می کرد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)