پنتاگون نمی‌داند چند سند فاش شده است – سخنگوی – RT World News

از آنجایی که هر روز افشاگری‌های جدیدی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، وزارت دفاع به مردم اعلام کرد که برای اطلاعات بیشتر آماده باشند

وزارت دفاع آمریکا همچنان در تلاش است “درک دامنه و مقیاس” یکی از سخنگویان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: درز یک سند که در آن مجموعه ای از اطلاعات طبقه بندی شده به صورت آنلاین منتشر شده است.

“ما به یافتن اسناد آنلاین ادامه خواهیم داد.” سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری گفت. سینگ افزود که پنتاگون این کار را نمی کند “یک شماره خاص داشته باشید” اسناد فاش شده شناسایی شده و اینکه “گستره و مقیاس” از نشت “چیزی است که ما هنوز در حال ارزیابی هستیم.”

اسناد مورد بحث در مقطعی در ماه گذشته، قبل از انتشار در اینترنت و جلب توجه رسانه های اصلی، در یک سرور Discord ظاهر شدند. افشاگر 21 ساله در گارد ملی ماساچوست به نام جک تکسیرا، روز پنجشنبه پس از انتشار هویت نیویورک تایمز توسط اف بی آی دستگیر شد.

پرونده هایی که ادعا می شود توسط مظنون فاش شده است نشان می دهد که نیروهای ویژه ایالات متحده و ناتو در اوکراین فعال هستند، تلفات اوکراینی بیشتر از آن چیزی است که مقامات آمریکایی به طور علنی اذعان کرده اند، نیروهای کی یف دارای مهمات کمی هستند، و اینکه ایالات متحده در طول درگیری از متحدان خود جاسوسی کرده است. . مقامات ایالات متحده بسیاری از پرونده های فاش شده را به عنوان جعلی یا آزمایش شده رد کرده اند.


افشاگری های پنتاگون تاریخ ضدحمله اوکراین را فاش می کند - نیوزویک

همان رسانه ها – نیویورک تایمز و واشنگتن پست – که هویت افشاگر را چاپ کردند، پس از دستگیری وی به انتشار اطلاعات از اسناد ادامه دادند. فایل‌های افشا شده توسط نیوزویک در روز یکشنبه تاریخ آغاز حمله بهاری آتی اوکراین علیه نیروهای روسی را فاش کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع، در پاسخ به این درز اطلاعات، از بررسی امنیت داخلی به منظور جلوگیری از “از تکرار این نوع حادثه جلوگیری کنید” نزدیکترین مقام ارشد دفاعی به تایید صحت اسناد رسیده است. پیش از این، پنتاگون فقط می‌گفت که برخی از پرونده‌ها “ظاهر … مشابه در قالب” به جلسات اطلاعاتی آن

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه به خبرنگاران گفت که مسکو اسناد فاش شده را بررسی کرده است. پیش از این، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که برخی از پرونده ها ممکن است به عنوان بخشی از یک برنامه غربی افشا شده باشد. “فریب” کمپین با هدف کم اهمیت جلوه دادن توانایی های نظامی اوکراین قبل از شایعه حمله کی یف.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: