پنتاگون مطمئن نیست که افشاکننده چگونه مجوز امنیتی را تصویب کرده است – RT World News

افشای اخیر مطالب بسیار محرمانه، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را کور کرده است

ارتش ایالات متحده گفته است که پروتکل های بازرسی خود را برای مجوزهای امنیتی پس از آن که یک نیروی هوایی گارد ملی در ماه گذشته مجموعه بزرگی از اسناد فوق محرمانه را به اینترنت درز کرد و مقامات را به تکاپو فرستاد تا مشخص کنند چرا به او چنین دسترسی سطح بالا داده شده است، بازنگری خواهد کرد.

در طی یک نشست مطبوعاتی پنجشنبه، از پت رایدر سخنگوی پنتاگون پرسیده شد که آیا ارتش به دنبال تقویت بازرسی خود برای افرادی است که مجوز دسترسی به آنها داده شده است یا خیر. “فوق سری” و “اطلاعات محفظه حساس،” تایید می کند که اکنون در حال ارزیابی فرآیند است.

به طور کلی، این وزارتخانه در حال بررسی روند امنیتی ما است تا شامل فرآیندی باشد که طی آن ما مجوزهای امنیتی را بررسی و ارائه می کنیم. بنابراین این بخشی از بررسی مداوم است.» او گفت.


رهبران واحد افشاگران پنتاگون تعلیق شدند - رسانه ها

این بررسی پس از آن صورت می گیرد که صدها صفحه از اسناد طبقه بندی شده توسط سرباز گارد ملی ماساچوست، جک تکسیرا، که پس از دریافت مجوز امنیتی سطح بالا در سال 2021 به فایل ها دسترسی پیدا کرده بود، به صورت آنلاین ارسال شد. این نقض تا هفته‌ها پس از این واقعیت، با اشاره به اینکه او تا 6 آوریل، پس از شروع گزارش رسانه‌ها در مورد محتوای اسناد، در جریان این موضوع قرار نگرفت.

Teixeira به دلیل افشای اطلاعات در اوایل ماه جاری دستگیر شد و به دلیل افشای غیرمجاز مطالب طبقه بندی شده متهم شد.

رایدر گفت که ارتش یک اقدام را انجام می دهد “فرایند بررسی مستمر” برای پرسنل دارای مجوزهای امنیتی، از جمله “بررسی خودکار سوابق” که داده ها را از تعدادی از منابع مربوط به سابقه جنایی و مالی یک فرد، از جمله موارد دیگر، استخراج می کند.

او نمی تواند بگوید که چگونه تکسیرا با وجود سابقه مشکلات شخصی توانسته است مجوز دریافت کند “این چیزی است که تحقیقات به ما خواهد گفت… من فقط نمی توانم در مورد پرونده خاص او اظهار نظر کنم.”

“این مهم نیست که لزوماً اقدامات یک فرد را انجام دهید و به نوعی تصویری را ترسیم کنید که نشان دهنده یک فروپاشی سیستمیک باشد.” او اضافه کرد. باز هم، این موضوع در دست بررسی است و تحقیقات به ما اطلاعات بیشتری در مورد این فرد خاص و کارهایی که او انجام داده و نکرده است، خواهد داد.


افشاگر پنتاگون زودتر از آنچه تصور می شد به اشتراک گذاری داده های طبقه بندی شده را آغاز کرد - NYT

بر اساس پرونده های دادگاه که این هفته منتشر شد، تکسیرا به دلیل یک حادثه قبلی که در آن اظهارات تهدیدآمیز کرده بود، از مجوز اسلحه توسط اداره پلیس محلی خود محروم شد. او همچنین در همان فروم های اینترنتی که گفته می شود اسناد طبقه بندی شده را درز کرده بود، درباره فانتزی های تیراندازی جمعی صحبت کرده بود.

گزارش سال 2020 توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی نشان داد که بیش از 1.3 میلیون نفر دارای مجوزهای فوق سری بودند، از جمله مقامات دولتی و کارمندان بخش خصوصی. از زمان افشای اطلاعات در ماه گذشته، برخی از قانونگذاران خواستار بازنگری در سیستم طبقه بندی ایالات متحده شده و خواستار کاهش تعداد افراد مجاز برای دسترسی به مطالب حساس شده اند.

نیروی هوایی گارد ملی که متهم به یکی از مهم‌ترین نقض‌های اطلاعاتی در سال‌های اخیر است، روز پنجشنبه در دادگاه حاضر شد تا در انتظار محاکمه از بازداشت آزاد شود. با این حال، قاضی پرونده هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: