پنتاگون در نظر دارد موضع نظامی قوی تر آمریکا در قبال چین و روسیه داشته باشد

پنتاگون در نظر دارد موضع نظامی قوی تر آمریکا در قبال چین و روسیه داشته باشد

وزارت دفاع ایالات متحده در حال ارتقاء و گسترش تأسیسات نظامی خواهد بود. (فایل)

واشنگتن:

پنتاگون روز دوشنبه بر اساس نتایج یک بازنگری اعلام کرد، ارتش ایالات متحده استقرارها و پایگاه های خود را به چین و روسیه تقویت خواهد کرد، حتی در حالی که نیروهای خود را در خاورمیانه به اندازه کافی برای بازدارندگی ایران و گروه های جهادی حفظ می کند.

به گفته مقامات، وزارت دفاع ایالات متحده تأسیسات نظامی خود را در گوام و استرالیا ارتقا و گسترش خواهد داد و بر تمرکز خود بر چین به عنوان رقیب دفاعی اصلی این کشور تأکید می کند.

مقامات گفتند که جزئیات “بازبینی وضعیت جهانی” که در آغاز دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در اوایل سال جاری انجام شد، محرمانه باقی می ماند تا اسرار را به رقبا فاش نکنند یا برنامه های محرمانه با متحدان را فاش نکنند.

مارا کارلین، یکی از مقامات ارشد سیاست پنتاگون گفت، با این حال، این بررسی تأیید کرد که منطقه اولویت برای ارتش ایالات متحده، اقیانوس هند و آرام است.

او به خبرنگاران گفت: این بررسی “همکاری بیشتر با متحدان و شرکا در سراسر منطقه را برای پیشبرد ابتکاراتی که به ثبات منطقه ای کمک می کند و از تهاجم نظامی احتمالی چین و تهدیدات کره شمالی هدایت می کند.”

وی گفت، علاوه بر این، “بازدارندگی قابل اعتماد جنگی در برابر تجاوز روسیه در اروپا را تقویت می کند و نیروهای ناتو را قادر می سازد تا به طور موثرتری عمل کنند.”

از سوی دیگر، خاورمیانه پس از جنگ های طولانی در عراق و افغانستان، همچنان منطقه ای برای پنتاگون است.

کارلین گفت: ما مسئولیت های جهانی داریم و باید از آمادگی و نوسازی نیروهای خود اطمینان حاصل کنیم.

این ملاحظات ما را ملزم می کند که تغییرات مستمری را در موقعیت خود در خاورمیانه ایجاد کنیم، اما ما همیشه این قابلیت را داریم که بر اساس محیط تهدید، نیروها را به سرعت در منطقه مستقر کنیم.»

در صحبت جداگانه، یک مقام ارشد پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، هرگونه تصور از تغییرات رادیکال را کم اهمیت جلوه داد.

این مقام گفت: «در سال اول یک دولت، زمان آن نیست که ما یک تغییر اساسی در سطح استراتژیک در موضع خود ایجاد کنیم.

بازسازی اعتماد

با این حال، این مقام گفت، تیم بایدن پس از رویکرد مخرب سلف خود، دونالد ترامپ، که تعهدات ایالات متحده را به طور ناگهانی تغییر داد، بررسی لازم را احساس کرد.

این مقام گفت: «در زمان ترامپ، «بارها ارزش مشارکت و مشارکت متحد و شریک کاهش می‌یابد، که اعتبار ایالات متحده و اعتماد به سختی به دست آمده را از بین می‌برد».

این مقامات از پاسخ به سؤالاتی در مورد چگونگی حضور نیروی ایالات متحده در مناطق درگیری مداوم مانند خاورمیانه، شرق آفریقا و غرب آفریقا و شرق اروپا امتناع کردند.

اما آنها برنامه های اعلام شده قبلی را برای انجام کارهای بیشتر در گوام و استرالیا تایید کردند تا دفاع در برابر هر گونه تهدیدی از جانب چین را تقویت کنند.

کارلین گفت: “در استرالیا، شما شاهد استقرار هواپیماهای جنگنده و بمب افکن چرخشی جدید، آموزش نیروهای زمینی و افزایش همکاری لجستیکی خواهید بود.”

او گفت که در گوام، جزایر ماریانای شمالی و استرالیا نیز فرودگاه‌ها و تأسیسات ذخیره‌سازی سوخت و مهمات ارتقا خواهند یافت.

کارلین در پاسخ به این سوال که آیا این بازنگری افزایش بیشتری را در حضور ایالات متحده در منطقه اقیانوس آرام پیش بینی می کند، گفت: “ما کمی سوزن را حرکت می دهیم.”

او گفت: «و آنچه که من می‌خواهم فکر کنم این است که در سال‌های آینده، شما شاهد حرکت بیشتر سوزن خواهید بود.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)