پنتاگون تایید کرد که آمریکا به ماموریت جنگی خود در عراق در سال جاری پایان می دهد

پنتاگون تایید کرد که آمریکا به ماموریت جنگی خود در عراق در سال جاری پایان می دهد

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: «تا پایان سال هیچ نیروی آمریکایی نقش رزمی نخواهد داشت».

واشنگتن:

پنتاگون روز شنبه تایید کرد که ماموریت نظامی آمریکا در عراق قبل از پایان سال جاری در دیدار با جمعه ایناد همتای عراقی خود تکمیل خواهد شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز شنبه گفت: «ایالات متحده به تعهداتی که در جریان گفت‌وگوی استراتژیک آمریکا و عراق در ژوئیه 2021 داده بود، پایبند خواهد بود، از جمله اینکه تا پایان سال هیچ نیروی آمریکایی در نقش جنگی وجود نخواهد داشت».

این بیانیه پس از آن بیان شد که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در 20 نوامبر با وزیر جمعه عناد سدون الجبوری، وزیر دفاع عراق در منامه، بحرین، در جریان گفتگوی سالانه منامه دیدار کرد.

آستین همچنین به وزیر دفاع عراق تأیید کرد که نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق برای حمایت از نیروهای امنیتی این کشور در عراق باقی خواهند ماند.

در این بیانیه آمده است: طرفین همچنین در مورد مرحله بعدی ماموریت نظامی آمریکا در عراق که بر “مشاوره، کمک و تبادل اطلاعات با نیروهای امنیتی عراق در حمایت از کمپین شکست داعش” تمرکز خواهد داشت، گفتگو کردند.

رئیس پنتاگون بار دیگر حمله اخیر به اقامتگاه مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق را محکوم کرد و ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت جدید در عراق با آرامش پیش برود.

این دیدار در حاشیه کنفرانس بین المللی گفتگوی منامه درباره امنیت منطقه ای که سالانه در بحرین برگزار می شود، انجام شد.