پنتاگون ارزش کمک های نظامی ارسال شده به اوکراین را فاش می کند – RT World News

به گفته لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، ایالات متحده و متحدانش 65 میلیارد دلار تسلیحات وارد کشور کرده اند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا فاش کرد که گروه تماس دفاعی اوکراین تقریباً 65 میلیارد دلار کمک نظامی برای حمایت از کی یف در درگیری جاری با مسکو متعهد شده است.

رئیس پنتاگون این تخمین را در دوازدهمین نشست این گروه انجام داد که تمام 31 کشور ناتو و همچنین تعداد انگشت شماری از کشورهای «غیر متعهد» را گرد هم می آورد. واشنگتن است “متعهد به ایستادن در کنار اوکراین برای مدت طولانی” آستین اعلام کرد.

در مجموع، گروه تماس نزدیک به 65 میلیارد دلار کمک امنیتی متعهد شده است. او گفت و مدعی شد که حامیان اوکراین باقی می مانند “مثل همیشه متحد.”

و هفته گذشته پرزیدنت بایدن اعلام کرد که ایالات متحده از تلاش مشترک با متحدان و شرکای خود برای آموزش خلبانان اوکراینی در هواپیماهای نسل چهارم از جمله F-16 حمایت خواهد کرد. امیدواریم این آموزش در هفته های آینده آغاز شود.» آستین اعلام کرد.

علاوه بر تامین هواپیماهای جنگی مدرن برای کی یف، ایالات متحده اکنون بر تامین اوکراین متمرکز شده است “سیستم ها و مهمات دفاع هوایی اضافی،” او گفت. پدافند هوایی هستند “حیاتی” برای حفاظت از آسمان و زیرساخت های غیرنظامی اوکراین در برابر حمله روسیه، او اضافه کرد.


اوکراین سربازان آموزش ندیده را به چرخ گوشت دونباس فرستاد - WSJ

مسکو همواره گفته است که به طور انحصاری اهداف نظامی یا دو منظوره در این کشور را هدف قرار داده است. این کشور همچنین کیف را متهم کرده است که شهرهای کشور نزدیک به خط مقدم را در معرض حملات توپخانه‌ای و موشکی بی‌رویه قرار داده است که منجر به تلفات غیرنظامیان متعدد در طول درگیری‌های جاری شده است.

روسیه بارها به حامیان غربی اوکراین نسبت به ریختن انواع تسلیحات به داخل کشور هشدار داده است، زیرا انجام این کار تنها باعث طولانی شدن درگیری و تحمیل رنج بیشتر به غیرنظامیان اوکراینی می شود.

این موضع را سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در روز پنجشنبه تکرار کرد و حامیان کی یف را متهم کرد. “اجبار کردن” سربازان خود را به نبرد برای نشان دادن “موفقیت های تاکتیکی” مهم نیست

غرب رژیم کی یف را بدون در نظر گرفتن تلفات، مجبور می کند تا موفقیت های تاکتیکی و تمایل به جنگ تا آخرین اوکراینی را نشان دهد و آن را با سلاح پمپاژ کند. شویگو در نشست شورای وزیران دفاع سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در مینسک بلاروس اظهار داشت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: